A Kékkör bejárásának története

Szolidaritás karantén idején

2020. április 18. - Fődíszpinty

Üdv.

Muszáj kiírnom magamból. A differenciált gondolkodásra nem képes emberek miatt.

Békeidőben az emberek vándorlása folyamatos egyik helyről a másikra. Faluról kisvárosba, kisvárosból nagyvárosba, nagyvárosból kisvárosba, kisvárosból falura. Nyaralni, vásárolni, orvoshoz moziba, kirándulni...

Mindenki örül, a szolgáltatóknál jött a bevétel...döl a lóvé.

De most ne.

Felháborodtam immár sokadszorra, ahogy a települések és a nemzeti parkok kezelik a "turistainváziót".

Néhány pontban összeszedem:

1. A túrázó nem feltétlen egyenlő a kirándulóval.

A túrázó nem sokat foglalkozik az időjárással. Elindul bármikor. A túrázó tud vigyázni az erdőre, épp ezért kevés kivételtől eltekintve nem szemetel. Értő olvasásra képes. Kerüli a "felkapott" helyeket. Tud térképet olvasni, talál olyan be és kiszálló pontokat amelyek nem a településen belül vannak. Betartja az előírásokat.

A kiránduló tömeg tagjai esetleg nem rendelkeznek a fenti ismeretekkel, de jelen ill. jó idő esetén elindulnak. Ilyenkor, mivel nem rendelkezik kellő tapasztalattal, csak a felkapott helyeket ismeri, azokat túltölti, s nem is tudja igazán jól érezni magát.

2. Maradj otthon. Helyzetgyakorlat.

A felelős polgára az országnak betartja a szabályokat. DE!

Nem mindenki viseli ugyan úgy a folyamatos bezártságot, sokfélék vagyunk. Vannak atomanyák és atomapák akik képesek akárhány gyereket is napi sok órában a lakótelep 60 nm-én hetekig bezárt ajtó mögött vidáman mosolyogva, társasozva, kifestőzve foglalkoztatni. Minden tiszteletem az övék, hiszen ilyennek kéne lenni mindenkinek. De vagyunk mi sokan átlagosak, sőt vannak még igazi rossz szülők is. Nahát. Sőt lehet, hogy fura de létezik gyerek aki sose szeretett mozogni és létezik olyan is aki napi sok óra mozgással tudja csak magát lekötni. Sőt a felnőttek között is lehet otthonülő, csavargó, filmnéző, olvasó....

Nem mindenki olyan szerencsés, hogy a kert ,vagy az utca végén erdő, mező található. A jogalkotó gondolt egy merészet.

3. Megengedjük, de ide ne.

A jogalkotó gondolom szelepként, amíg lehet megengedte az előírt szabályok betartásával a kimozdulást. Szerintem helyesen. Ha eddig papoltunk az egészséges életmódról, mindenkit mozgásra biztattunk, most még inkább fontos a sport, a mozgás és persze a jó mentális állapot megőrzése.

Így értünk el ide, ahol most vagyunk. Megjelentek azok a kirándulók, akik idáig máshol töltötték el a szabadidejüket- Pl pláza. Vajon örüljünk-e ennek. Szerintem igen. Lehet most döbben rá, milyen szép a világ a falakon túl.

Láttam a képeket a tömegekről, a rengeteg autóról, egyetértek ez megoldásért könyörög. Így nem maradhat.

3. Megoldás.

A kézenfekvő a tiltás, gyors könnyű. Vagy használjuk a kiépített állami infrastruktúrát.

4. A kezem a biliben. Álmodok.

"Asszony menjünk hétvégén kirándulni. Legalább kimozdulunk. Várj megnézem a koronavirus.gov.hu lapon mit tehetünk. Szuper, meg is van. Két megoldást kínálnak.

Mehetünk nemzeti parkokba, azt írják előzetesen regisztrálni kell a rendszámot, csak így parkolhatok a kijelölt parkolóban. Küldenek egy emailt visszaigazolásként, azt ki kell rakni az ablakba. Meg kell adni mettől meddig, de maximum 4 órát foglalhatom a helyet. A természetvédelmi őrök ellenőrzik az engedélyt. De jó, még útvonal tippek is vannak  1-2-3-4 órás sétákra. Vigyázni kell mert ha nem érek vissza a kocsihoz büntethetnek. Itt csak kijelölt turistaúton sétálhatunk. Milyen jó, hogy vannak nemzeti parkjaink, segítenek ilyenkor. Ez tök jó így, olyan mint külföldön. Van ott is ahol csak elővételes jeggyel lehet belépni ilyen területre és működik így is a rendszer. Végre itt is.

Oké Jocó, de én csak valami mezőre, vagy erdei utas sétára gondoltam.

No nézem. Meg is van. Mucsajröcsöge szép erdőszéli mező, sok erdei ösvénnyel. Azt írják hívjam fel a Közmunkás Ilonkát, ő majd segít. Előzetesen azt írják a faluba nem mehetünk be, ez mondjuk jogos most. De Röcsöge szélén van  3 kijelölt parkoló ott, ha még az előzetes foglalások nem töltötték meg, bediktáljuk a rendszámot, letehetjük a kocsit és a szabályok betartásával sétálhatunk. Itt is ellenőrzi a parkolásnál a rendszámot Közmunkás Józsi. Kis falu biztos rokonok.

Ja és írják tűzrakási tilalom van, akkor nem sütögethetünk. Nem baj viszünk a finom itthon sütött kenyeredből szendvicset. Nyami.

Aszongyák ne szemetelj, ja mintha szoktam volna. De a sok hülyének nem árt a szólni."

Hát így is lehetne. Ja, hogy ezzel munka lenne. Hát igen. Ja, hogy segítenénk azoknak akik nem tudnak maguktól mindent IS. Ja igen.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.