A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

Kitekintő 2022 Kerékpár Vs. Autó

2022. október 15. - Fődíszpinty

Kerékpár vs. Autó.

2100 km a 10-es úton kerékpárral. Frissítés 3500 km 20240413

img_20220518_132003.jpg

Egy írásban belekötni autósba kerékpárosba szép feladat. Nekem sikerülni fog. :).

Autós alapok: a kerékpárosok akadályozzák a közlekedést, mit keresnek egy forgalmas közúton, megelőznek a lámpánál oszt újra előzhetem őket, nem a legszélén mennek hanem beljebb, nem tartják be a KRESZT

Kerékpáros alapok: sávon belül előznek, nem veszik tudomásul hogy a kerékpár is jármű, jogom van ott közlekedni, nem húzódok le mert szar az útpadka és az út széle felgyűrődött, nem tartják be a KRESZT

Gondolom sokat kihagytam.

35 éve vezetek, tehát autós vagyok. 40 éve hajtok kerékpárt, tehát kerékpáros vagyok.

img_20220518_131930.jpg

Volt egy óccó, de remek kocsmabájkom gondoltam elektromossá varázsolom. Sajna a szervíz lefikázta, kár bele alapon, mert hogy öreg és a nagy nyomaték eltörheti a vázat. De vegyek újjat van pályázat. És lőn meg is kaptam egy remek Neuzer Sorrentora az állami pénzt, így fél áron lett egy bicóm. Csalós :) Persze nem annyira mint a gázkaros, mert ez csak akkor segít, ha te is teszel bele erőt. Vagyis un. nyomatékszenzoros. Kedves párom is kipróbálta. Tetszett, neki is lett. Azóta ha nem esik, csak fúj azzal járunk mindketten. 

Tudom veszélyes.

Tapasztalataink a járműről:

A kerékpár beváltotta reményeinket, közlekedési eszköznek tökéletes. Relatív kényelmesen lehet tartani a 25km/h sebességet tereptől, széltől függetlenül. Még sportértéke is van gondolom, mert csak megizzadok mire Piliscsabára vagy hazaérek. :) Egy töltés két nap tehát kb 45 km, de még marad benne. Viszont tesztelve, hogy ez a 3. napra már nem elég. Vettünk rá szuper levehető kosarat, tök kényelmes nincs útban, jól pakolható. 

Tapasztalataink a közlekedésről:

Alapvetően nincsenek gondok. Azt látom, hogy az autósok nagy része pont úgy viselkedik ahogy elvárható, ahogy én is viselkedem amikor autóban ülök. Annyi figyelmetlenséggel, hibázó soförrel találkozom, mintha autóban ülnék. Mint kerékpáros, nekem kell jobban figyelnem. Nekem belefér, ha a tükörben látom, hogy mögöttem torlódás van és járható a murvás padka, simán lemegyek elengedem a sort és visszatérek. Egyébként is jellemző, hogy egybe sorok jönnek a csabai illetve a kesztölci lámpák miatt. Van olyan is, hogy percekig nem megy el melletem autó. Eddig egyszer éreztem magam veszélyben, ebben az esetben le kellett!! hajtanom a padkára.

Ha autóval megyek ennyi kilométert, ugyan így  van elhárítandó balesetveszélyes szituáció.

Gazdaságosság:

Eddig ketten közel 2700 km 4700 km mentünk. Ebben tán 10% olyan km van, ami nem a közlekedés célját szolgálta volna.

Minden 100 km kb. csak benzinnel számolva 4000 ft. Ha az autózás összes költségét is figyelembe veszem akkor kb 8000ft. Forrás:https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/14/autokoltseg-kalkulator/

Eladtam az összes bicót, amit a garázsban használaton kívül őrizgettem.

Az egyenleg:

2 ebike: 380 000 ft saját költség ugyan ennyi a pályázat. Ebből jelen pillanatban lejön -140 000 aaz eladott bicók ára -108 000 a megspórolt  benzin. Még 132 000 ft mínuszban van a projekt. Vagyis még 3300 km kell mennünk, hogy a két ebike ingyen legyen. Ha nem csak a benzint számolom hanem az autózás költségeit összesen akkor csak 34000 ft ot kell összebiciglizni ami 850 km. +2000km 120 00 ft vagy 240 000 ft

Előnyök:

Lassú súlyvesztés, sportos életmód / napi 1 óra /, környezetvédelem. Autóval kb 15-18 perc az utazás bicóval 30-35. Igazából 25 perc plussz idővel megvan a napi 1 óra sport. Városon belül egyértelmű az előny. Gyorsabb mint az autó, nem kell parkolóhelyet keresni, a napi kenyér, gyümölcs, ez-az bevásárlást remekül le lehet bonyolítani. És ezzel a kiskereskedőket is támogatom. Ráadásul ha külön megyek mondjuk zöldség, hús, és kis élelmiszebotba sokkal kevesebb felesleges dolgot veszek meg, elmarad az impulzusvásárlás. 

És a legfontosabb: ésszel még kocsmázni  is lehet. :)

Utóirat:

Ha a kerékpárút építés átgondoltabb lenne, akkor szerintem a fent közlekedési eszköz szemmel látható megtakarítást jelentene a családoknak. Persze ehez kellene néhány km kerékpárút a környéken. De tényleg dorogi ipari park - Dorog 1 km, Esztergom-Dorog kb 4 km /erről jó híreket hallani :) / Dorog-Tokod 3 km. Ha lenne kerékpárút simán vennék a gyereknek eggyet és járhatna a Dobóba bicóval. Biztos örülne nekem :).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr4217890529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása