A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 38-39. túra 2019.11.08. Dévaványa-Ecsegfalva 14.2 km, Okány Zsadányi út-Vésztő 16.2 km

2019. november 09. - Fődíszpinty
  1. Túra 

Reggel szokásos /brrr/ 3.40-es kelés, jött a Gergő és indulás Ecsegfalvára, a többek által beharangozott nehezen járható, most csapadékkal súlyosbított szakaszra. Leparkolás és pakolás után vártuk a buszt:

 

1. túra

img_20191108_074514.jpg

Majd a Dévaványán indulás még fentről száraz, alulról viszont vizes időben. A felszámolt vasúti töltésen jól lehetett haladni.Amikor elhagytuk a töltés, na onnantól jött a sáros traktornyom. Szerencsére a széleken a keskeny füves gazos részeken el lehetett lavírozni. A Réhelyi Látogatóközpont előtt valóban felszámolták a töltést elegyengetve a talaj, itt azért már több volt a sár. A központhoz csak a Gergő ment be, én már nyáron lesétáltam ezt a kis részt:

screenshot_20191109-104921.png

A bitumenre kiérve elkezdett csepegni fentről is. Majd zuhogni. A letérés után célszerű a kis csatorna töltésének a jobb oldalán a szántón menni és tetszés szerint megcélozni a régi vasúti töltés itt is felszámolásra került nyomvonalát. Út nincs. Nekünk így sikerült:

screenshot_20191109-105300.png

Ahogy elértük a munkaterület végét, most már egy részen csak a töltésen lehet haladni. Némi ösvénymaradék van, így bár mindenhonnan áztunk tudtunk jól gyalogolni. Majd jött újra a sáros szekérút és utána kis bitumen a faluig. Itt Gergő elsétált a pecsételőhelyig, én kocsival követtem nekem ez a rész már megvolt. Levettük a vizes cuccokat és indulás a következő állomásra Vésztőre.

screenshot_20191109-101742.png

2. túra

Gondoltam eszünk a Vidratanyán, ha már ismerem a helyet. Sajnos nem már nincs szakács ebben az időszakban. Beszélgettünk a tulajdonosnővel, majd látszott indulna valahova. Megkérdeztem hova is, hát Okányba. Upsz. 

-Elvinne minket Vésztőről egy darabon?

-Persze.

Mentünk utána kocsival, elvitt Vésztőn a városközpontba, ott letettük a kocsit átszálltunk és mentünk tovább. Nagyon kellemesen elbeszélgettünk, a végén egészen a beszállópontig elvitt minket. Örök hálánk.

Ja mondtam, hogy szakadt az eső?

img_20191108_123312.jpg

Az esőben elfogadott tocsogós, ragadós saras terep sem gátolta tempós haladásunk. Szerencsére az eső elállt. Majd újrakezdte. Ilyenkor  Gergő felvette az esőriasztó kabátot. Jelentem működött. Egy már csontvázzá változott őztetem agancsokkal ellátva keresztezte utunkat, már csak nem hagytam ott az agancsokat. Beértünk Okányba, a kocsmában feltettem a kérdés?

- Agancsozik valaki?

- Nem nagyon.

. Azért odaadom jó?

. Mennyiért?

- ingyen.

Így kell jó benyomást kelteni :) Minnyárt báttyó lettem.

Könnyen haladtunk a bitumenes részen, majd a sínek melletti szántó megrágott és kiköpött minket. Lassan beértünk Vésztőre, mázli a fuvar mert különben a buszozással tök sötétben fejezzük be a túrát.

Ez volt az első igazán esős túránk, 750 kilométert "vártam" rá :)

screenshot_20191109-103726.png

Maradt 82km

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr9115298722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása