A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 34-35. túra 2019.10.11 Vidra Tanya -Dévaványa 31 km, Csolt Monostor-Vidra Tanya 11.8 km

2019. október 14. - Fődíszpinty

Két napra utaztam kékezni. Túl sok minden történt, így két adagban írom meg. Így is hosszú lesz :).

Sokat sakkoztam a túrák hosszával, a tömegközlekedési lehetőségek figyelembevételével, ezért elég összevissza túrák lettek. Mindennek az volt az oka, hogy előre gondolkozva bejárhatóvá kellett tennem a fennmaradó szakaszokat.

Péntek reggel 4-kor, kivételesen Gergő barátom nélkül indultam autóval Dévaványára. Leparkolás után kényelmesen reggeliztem és szálltam vonatra, majd Szeghalmon buszra. Így értem a Vidra Tanyához, ahol a szállásom lesz este. Pecsételéssel nem vesztegettem az időt, szaporán belekezdtem az első túrának:

1. túra Vidra Tanya Dévaványa 31 km.

img_20191011_084735.jpg

A Sebes Körös gátján szép, lassan melegedő időben sétáltam, ahogy teltek a méterek úgy maradt el a város zaja és így lettem egyre nyugodtabb. Szinte a hang eltűnésével együtt tűnt el belőlem a feszültség és alig fél óra alatt meditatív hangulatba kerülve gyalogoltam. Nagy segítség a lenti képen látható út, kb 4 kilométer egyenes :). Amikor a párhuzamosok a végtelenben találkoznak. :)

img_20191011_090632.jpg

A gát végtelensége nem zavart, mindig volt mit nézni , vagy csak bambulni. Hol a végtelen síkság, hol a színesedő fák, hol a távoli templomtornyok. Hol lehetett nevetni egy jó szóviccen. PL: Egy dorogi don Dondorogon.

img_20191011_100903.jpg

Így értem Körösladányra. Keresztül sétáltam a városon, pecsételtem, ebédeltem és az új fejfedőmben elindultam a nem várt két hosszú egyenes szakasz megtételére.

img_20191011_110407.jpg

Itt már fülembe akasztottam a fülesemet és kedvenc podcastjaimal együtt folytattam az utam. Nagy dolgok nem történtek, egy két nyuszit ugrasztottam meg. Viszont végre egy félig kidőlt hamburgeres tábla új fénybe helyezte eme számomra eddig értelmetlennek tűnő pénzköltés. Ezt a táblát kizárólag kéktúrázók látják, tehát reklámértéke zéró.

img_20191011_123157.jpg

Volt hova lepakolnom. :). Ó ha a táblák helyett legalább csak padokat tettek volna ki mennyivel komfortosabban lehetne pihenni. Na mindegy, ez van.

A dévaványai egyenes sosem akart véget érni, de aztán mégis.

screenshot_20191013-081721.png

 

Kocsiba pattantam, és irány a szállás.

Bejelentkeztem, kis beszélgetés meg a vacsora letárgyalása után, bár próbáltam szerezni egy fuvart, mégis a buszmegállóban találtam magam. Várakozás közben stoppoltam hátha nyerek némi időt. Elég reménytelennek tűnt. Sok autó ment el mire végre valaki megállt.

2. túra Csolt Monostor-Vidra Tanya 11.8 km

Bélyegzés után kis dagonya ijesztett meg, de szerencsére pár lépés után ismét száraz úton gyalogoltam. Az ereszkedő nap befejeztette a munkát a mezőkön, vonultak be a traktorok, majd  ahogy ezek eltűntek, megjelentek az állatok, számtalan őz, nyúl keresztezte utamat.

Stílusgyakorlat:

 

Fekete István után szabadon és egyben bocsánat a Mestertől.

"A lenyugvó nap még aranysárgán szórta sugarait, amikor a mezőkről levonuló simabőrűek után elcsendesedett a világ. Csak a vándor lépéseinek apró zörejei, szuszogása zavarta meg a végtelen csendet. A nap sugarai narancsba, majd vörösbe váltottak és közben szemben a hold nyitotta ki a szemét.  A rétek, erdőfoltok lakói a nyulak, őzek megriadva a szokatlan zajtól /hisz ritkán tévedt erre gyalog a simabőrű/, szapora vágtában próbáltak elillanni a zaj forrásától. De a kíváncsiság nagy úr, nagyobb a félelemnél, riadtságnál. Hamar megálltak és nézték a rikító piros kabátban lehajtott fejjel lépegetőt. Mikor látták nem tesz semmi ijesztő dolgot, békésen tették ők is a dolgukat tovább. Megfér eme csendes sötétedő világban ember és állat békében, ha mindenki elfogadja a helyét, szerepét a földön."

Végre láttam egy jó helyre kihelyezett oszlopot, segítség is lehetett volna ha jelzi nyíllal merre kell menni. Az is egy érdekes kérdés, mit kellett átfesteni egy kéktúra oszlopon? Ez itt egy elég gyengén jelölt szakasz.

img_20191011_175822.jpg

 

Ez itt egy elég gyengén jelölt szakasz. Egyszerre szemlélhettem a lenyugvó napot, és a kelő holdat.

img_20191011_175427.jpg

img_20191011_182649.jpg

Fogyott az erőm, hiszen már 40 kilométer fölött jártam, Az utolsó métereken a kedvesemel folytatott beszélgetés segített át. Beértem fúúú.

screenshot_20191013-081630.png

Vacsora majd fürdés, majd a poloskák begyűjtése következett.  Rám tört a kimerültség, rázott a hideg a takaró alatt. Vagy egy óra kellett hogy rendbe jöjjek. Kicsit nehezen aludtam el, pedig igénylett volna a pihenésre, mert másnap is korai indulást terveztem. Nagyon elégedett voltam ám magammal :). 43 km 8 óra 30 perc idővel...Ritkán megyek ennyit egyben, de tényleg minden fejben dől el. 

Folytatása következik...

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr2515220818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása