A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

Túrák karanténon innen és túl

2020. május 08. - Fődíszpinty

Üdv.

 

Az élet nem kell, hogy megálljon. Ha az ember gyereke képes a szabályokat értelmezni akkor a "maradj otthon" sem jelenti azt, hogy nem mehetsz kirándulni.

Az én értelmezésemben azt jelentette, hogy feleséggel, gyerekkel, kutyával indulunk útnak, valami közeli, emberek által nem látogatott helyet keresve. Pár éve, amikor már majdnem terepfutó voltam, sokat futottam a közeli környéken. Így némi ismerettel felvértezve kinéztem magunknak a 10-es út, csolnoki út, kék jelzés, Tokod Kossuth út által határolt területet. A képen lila keret jelzi kb.

screenshot_20200507-125833.png

Rengeteg földút, ösvény, jól járható motoros csapás található ezen a területen. 

screenshot_20200508-105136.png

Viszont ember kevés. Majd 200 km gyaloglás alatt tán ha távolról 5 embert ha láttam. Egyet meg közelről. A beszálló pontok nem estek tőlem 5 kilométernél nagyobb távolságra. Szinte mindig a településen kívül álltunk meg. 

Megszületett az agyat és a testet is megdolgoztató kihívás:

Menjünk, menjek végig minden járható úton amit találok.

Nem volt különösebb feltétel, ezért volt olyan szakasz ahol többször végigmentem, volt olyan ahol csak egyszer. Ha elfogyott az ösvény visszafordultam. Az volt a fő szempont, hogy minden túrán legyen egy új út, vagyis olyan amin még nem jártam. Volt, hogy csak 2 kilométer, volt hogy 9 jött össze. Nem számított a tempó. Volt, hogy kocogtam, volt négykézláb mászós, seggen csúszós meredekségű rész is.

img_20200401_161351_1.jpg

img_20200402_164922.jpg

img_20200405_095519.jpg

Nem remélt élményeket kaptam ezeken a sétákon. Elképesztően szép idő volt tiszta levegővel. Olyan kilátások amiket nem lehet fényképezni. Van a fenti területen 3-4 csodálatos mély völgy a maga csendjével meredek falaival amik elképesztőek. Voltam olyan gerincen, hogy tériszonyom lett a meredek oldalak miatt. Néhány, a csak helyismerettel rendelkező embereknek ismerős név erről a területről. Kis Gete, Cigány-hegy, Cigány-völgy, Nyáras völgy szőllők, Hadigácsok, Szállások, Várberek, Dank-hegy, Oldal-földek, Les-hegy, Szarkási-dűlő.

img_20200407_171314.jpg

img_20200507_165011.jpg

img_20200507_170353.jpg

Sok helyen lehetett találkozni a régi bányászati tevékenységek nyomaival. Meddőhányók, homokkitermelés nyomai, homokvasút nyomvonala. Jó pár emlékművet is meglehetett szemlélni. Az egyértelmű volt, hogy a bányászat nélkül egész más táj lenne a fenti részen. Az, hogy ez jó vagy sem mindenki döntse el maga. :)

Érdemes meglátogatni a

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/94115?r=1&c=2081376.4587174999:6059791.8733615:8

Régi légi fotókról lehet összevetni a mai tájat.

Szemétkérdés:

 

Nyilván az autókkal megközelíthető helyeken a sajnos már szokásos sitt, szeméthalom megjelenik. De szerencsére azt kell mondanom, írnom, a többi részen egészen jó a helyzet.

Motorosok:

 

Voltak, de bőven a tűréshatáron belül. Itt lehetne kijelölni olyan területet ahol nem zavarnák a túrázókat pro és kontra.

Kijelölt turistautak:

 

Na azok itt a OKT jelzésen kívül nincsenek, Pedig ez a rész megérdemelne legalább kettő kijelölt túrautat.

Az egyik lehetne mondjuk a bányász körtúra egy szép bányászjelképpel:

869904493.jpg

Erre fel lehetne fűzni  az erdőben mezőkön megtalálható emlékműveket, a csolnoki, dorogi múzeumot. Igazán szép túraút lehetne.

A másik mondjuk valami kék O jelzés ami többször érinthetné a K itteni szakaszát, és feltárná ennek a területnek a természeti szépségeit. Völgyeit, kilátópontjait. 

Nyilván nem partizánkodva kell ezt megtenni. De ennek a szabályos, engedélyezett létrehozása bőven túlmutat az én lehetőségeimen. Ismerve a barátaimat, az biztos, hogy segítenének festeni és karbantartani. 

Összegzés:

 

Minden induláskor elindítottam a Locus felvétel funkcióját. Két táblázatban gyűjtöttem az adatokat. Az egyikben minden megtett táv, idő és szintadat szerepel. A másik igényelt egy "kis" plusz munkát. A nyomvonalakból töröltem azokat a részeket, ahol többször jártam. Vagyis lett egy amatőr felmérésem az itt bejárható utakról.. Érdekes lett a két adatsor összevetése:

35 túrát tettem, ez alatt 176km, -6355/+5879 szint jött össze. 

A darabolás után kiderült:

110 darabra kellett vágnom, hogy az útismétléseket kitörölhessem. Így az eredmény:

85 km, -3245/+3032 méter szint

Azért szerintem ezen a néhány négyzetkilométeren ez nem kis szám.

Így, hogy ezzel végeztem, kiterjesztettem a fenti területet a kéken túlra vagyis, a 10-es, 1118-as /Altáró-bajnai út/, 1121-es /Annavölgy-Sárisáp/, 2521,2522-es /Dág-Csolnok-Dorog/ által határolt utakkal szegélyezett részre. Asszem jó móka lesz :)

Közben árgus szemmel vizsgálom az emberek szemetelési szokásait. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr6415667904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása