A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

Az Alföldi Kék avagy Mit nekem te zordon Kárpátoknak...

2019. december 19. - Fődíszpinty

Itt a vége, utána a már szokásos összegzés, a rám jellemző gyenge fogalmazással, de legalább személyes módon.

 

Ha már az RP-DDK volt a kistestvér,

https://diszpintyekakeken.blog.hu/2019/01/06/rp-ddk_osszegzes_avagy_mese_a_legkisebb_testverrol

akkor Ő a mostohatestvér.

Az Alföldi Kéktúra útvonala (Térkép: Bába Imre) Turistamagazin

Mindenkitől csak a csodálkozó tekinteteket kaptam, miért indulok el, mi érdekes lehet az Alföldön, nincs itt semmi látnivaló haladjunk.

Kifejlesztettem egy rövid mondatot, ne kelljen érdekteleneknek hosszan magyarázni:

-Kármentés, ha már 1700 km legyalogoltam, akkor muszáj befejezni a Kört.

És az elején valóban így is gondoltam. Hamar megváltozott a véleményem. Szerencsésen választottam, vagyis inkább a párom munka miatti utazásai behatárolták a lehetőségeket. A Debrecen környéki erdők, mezők, a Szekszárd-Baja közötti részek elkényeztettek. Mire jöttek a "rosszabb" részek, addigra már beleszerettem az Alföldbe. Persze volt, mint mindenhol nyűgös rész, de számomra az is különleges értékkel bírt. Pl. a Mezőtúr környéki hosszas gát megismertetett egy Kedves túra társal, és a zord körülmények miatt feszegethettem határaimat. Nem akarom újraírni a 44 túra történetét ha valakit érdekel keresgéljen a blogon. :)

Szerencsém volt, kedves barátommal Gergővel több mint 500 km-et tettünk meg együtt és volt két túra ahol meglepetés vendégekkel túrázhattam. Ahol egyedül voltam az is nagyon jó volt. Tiszta relax. 

Szinte mindegyik túrán volt egy "azta" pillanat. Soroljam? :).Olvassatok vissza :).

Na jó azért néhány "nem hittem volna", hogy ilyen történik velem:

Baján egy nagyszerű embert megismerni. Gyönyörű kisváros. Enni igazi bajai halászlevet. Hajóson aszú bort kóstolni. Szarvason és környékén 1 hetet értelmesen eltölteni. Látni annyi nyulat, hogy azt hittem szöcskék. Elszenvedni annyi szúnyogcsípést, hogy a combom teli vörös. Népmesét, népdalokat hallgatni élőben éjjel túra közben. Olyan mély homokban sétálni, hogy nehezebb legyen mintha sárban járnék. Megállni egy autópálya közepén gyalog és fotózni. Alföldön tobozt gyűjteni. Gáton OKT jelvény nézegetni, egy véletlen ismerős kezében. Nem szenvedni el kutyatámadást a tanyavilágban. Sokszor stoppolni, de ritkán sikeresen :). 

Ami megviselt az a hosszas utazás a túrákig, főleg a vége felé már nagyon untam hajnalban kelni. :)

Az útvonal éppen felújítás alatt van. Előfordult, hogy éppen megelőztem vagy utánam pár nappal változtattak. Vicces volt 101% teljesíteni. 

Néhány jó tanács:

Bármikor lehet menni bárhová, de ha nehezek a körülmények /sár, kánikula, eső, szél, szúnyog invázió esetleg hó/, akkor itt bizonyos szakaszokon duplán, triplán számít. Ennek az a magyarázata, hogy hosszan tud "egyhangú" lenni  a terep. Pl. árnyék nélküli 10-20 km egyben, vagy erdő nélkül 50 km. Település nélkül 10-35 km. Erre figyelni kell a tervezéskor. Nem indulnék neki csak nagyon pontos papírtérképpel, vagy inkább valami kütyüvel, mert a jelzések kissé nehezen követhetők. Ha valaki kerékpárral tervezi bejárni, és nem kíván "csalni" akkor még inkább figyelni kell a tervezéskor. Nem irigylem a szabályos kerékpáros teljesítőket. Ha a leggyorsabb/hatékonyabb  szabályos bejárás a cél, akkor vegyíteni érdemes a gyaloglást és a kerékpárt. A pecsételő pontok elérése néha jó pár plusz kilométert jelent, ezt is érdemes figyelembe venni. Nagyon gyakran csak korlátozottan elérhetőek a bélyegzők. Fontos az előzetes tájékozódás. Szállások elég jól vannak, bár néha kissé túlárazottat is be kell vállalni. Érdemes a buszosokat megkérni megállón kívüli megállásra, nekem mindig segítettek. Sok helyen lehet találni helyi fuvarost aki segíthet a logisztikában. A stoppolással nem volt nagy szerencsém. Tanult kollégáimtól tudom, hogy mindenki azt hiszi nem tud fárasztó lenne síkon túrázni. Ez tévedés. Egyrészt az ember hajlamos belesietni, és egyszer csak elfogy, másrészt mindig ugyan azokat az izmokat használjuk nincs völgy és hegymeneti izomhasználat. Szóval csak óvatosan a "hurráoptimista" tervezéssel. Ha nincs nagy sár vagy ez-az akkor nekünk az 5km/óra számítás kb. jó volt. 

Elindulnék-e még egyszer?

Igen. Bár nem mostanában :)

Köszönöm a megtisztelő figyelmét minden kedves kékezőnek. Innentől kicsit kevesebbet találkozunk :)

"Viszlát és kösz a halakat!"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr3015344798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása