A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 26-30. túra 2019.07.27-30. Eperjes-Mezőtúr 49 km

2019. július 31. - Fődíszpinty

Eljött a családi nyári nyaralás végre pihi...vagyis aktív pihi, hiszen terveim szerint a címben szereplő távot szeretném megtenni, és nincs kegyelem. Sok rövid túrát terveztem, egyrészt a meleg miatt, másrészt mert egyszerre sok időt nem akartam távol tölteni a családtól. A  szállásunk Szarvason az Aranyszarvas Apartmanban volt, ez lett a bázis innen vitettem-hozattam magam valamely családtaggal. Szerintem szerettek. A szakaszoláson nem sokat gondolkoztam bárhol ahol autóval érinteni lehet a kéket jó lesz. Ennek persze az ellenőrök nem fognak örülni, de legalább újra találkozhatok velük a bizonyító eljárásban :).

Tehát időrendben:

1.túra 2019.07.27 este M44-Szarvas 8.7 km

Éppen csak megérkezve, de már mint a csikónak dobogott a lábam. Menni...nyihaha.

Kivitt a feleségem az épülő pályához, gyors búcsú, majd nyitófotó és a szokásos lassú kocogás.

img_20190727_182143.jpg

Az eleje kis bitumen, majd a horgász-kocsma közös üzletnél balra be egy bekötőúton, a terep sík, könnyű jól futható végig. A nemzeti park épületénél gondoltam kiszállni, de jól esett a mozgás, így egészen a Halászcsárdáig elkocogtam. Megdöbbenésemre szúnyogmentes volt a környék. Pecsételni nem pecsételtem, hiszen zárva volt a pecsételőhely. Nem aggódtam,hiszen tervbe volt a park meglátogatása.

screenshot_20190727-194443.png

2.túra 2019.07.28. reggel Komp-Szarvas 6 km

Reggeli után kis pihenés, pihegés után kivitt a párom a komphoz, gondoltam jó tempóban befutok a városba. Párás meleg idő volt, így kb félúton a gát elhagyása után gyaloglásra váltottam. Nem volt igazi na. A hosszúnak tűnő keskeny betonút megviselt. Mondjuk a magánpálmaház derék dolog.

img_20190728_100938_1.jpg

A városon belül olvasgattam a az emlékművek még meglévő feliratait. Ismét a csárdánál fejeztem be a túrát.

img_20190729_170123.jpg

screenshot_20190728-125118.png

3.túra 2019.07.28 este Mol gázüzem -Mezőtúr 5.7 km

A középső fiam táborból jött utánunk vonattal, őt kellett összeszedni. Úgy időzítettem, hogy beleférjen egy óra mozgás. Kocsival járható, bár keskeny burkolt út vezetett a tervezett beszállóponthoz. A család elment vásárolni, így 1 órám volt. az út ismét kiválló volt a gáton végig szúnyogmentesen lehetett haladni. Nagyon örültem, hogy nem ismétlődik meg a múltkori inváziós támadás. Kicsit futottam az elejét majd tökéletes időzítéssel találkoztunk.

screenshot_20190728-190522.png

A pecsételőhely már persze zárva. Nem baj jövünk még ide is.

 

Éjjel leszakadt az ég, kicsit izgultam mi lesz az utakkal. A Face csoportokban segítettek megtervezni hova is érdemes nagy eső után menni. Sehová.  Egy nap pihi. Így délelőtt minimagyarország, és Nemzeti Park meglátogatása, valamint a szarvasi pecsétek begyűjtése következett. Másnap: 

4.túra 2019.07.30 Komp-Mol gázüzem 16.8km

Tekintettel a melegre gondoltam a kora reggel alkalmasabb a gyaloglásra. A középső gyermekem keltettem 6 előtt, ő vitt ki komphoz.

img_20190730_061145.jpg

A komponálás után szapora lépésekkel indultam a Hármas-Körös gátján, 13 km jóféle gáti vándorlás várt. Bár 22 fok volt hamar elkezdett égni a Zsír. Vagyis izzadtam mint egy ló. Szép volt az ébredő természet. Hol egy nagy csapat gólyát riasztottam meg a nádasban, nyulak őzek számolatlanul..Volt, hogy két őz a gát két oldaláról egyszerre riadt meg majd összeütköztek előttem, ahogy ellenkező irányba indulva a gát tetején találkoztak. Balra tőlem folyamatosan holtágakat láttam, de ezeket igazán a térképen lehetett követni. Elérve a Hortobágy-Berettyó gátját,

img_20190730_080611.jpg

lassan közeledtem a Peresi gátőrházhoz, persze tudtam, hogy nem megyek gyalog oda hiszen nyitvatartási idő volt megadva, az meg még messze volt. Meg sajnáltam az energiát a majd 1.5 km-es kitérőre. Közben a gyerekek is elindultak értem. Az üzemnél beszélgetésbe kezdtem egy dolgozóval, szóval ha jól értem ez egy gázfogadó és továbbító üzem.

img_20190730_090844.jpg

Kocsival visszamentünk pecsételni, szerencsére a pecsét az ajtón kívül volt. Innen Mezőtúrra vezetett utunk, ahol a múzeumnál pecsételtem. Így lett teljes a szakasz pecsétgyűjteménye, csak hogy szabályos legyek.

screenshot_20190730-103651.png

5.túra 2019.07.31 M44-Eperjes 13.5 km

Ismét korán keltem, 5.58-kor már indultam az utolsó tervezett szakaszomra, reménykedve a sár hiányába.

img_20190731_055920.jpg

 

Bejött, csendes nyugodt gyaloglással faltam a kilométereket. Persze izzadva. Csak a legvégén volt 3-4 nagyobb sármaradék, éppen csak a cipőm talpa lett koszos. Érkezésemre még a tónál lévő kocsma is kinyitott, így egy jéghideg sörrel a kezemben beszélgetve várhattam a kísérőautómat.

screenshot_20190731-100409.png

Csíny letudva. Tanulság? Jól kitaláltam a távokat, az időjárás nem szólt közbe, elégedett vagyok.

A környék felfedezve, ismét olyan helyre hozott a Kék, ahova nem biztos,hogy magamtól eszembe jutott volna nyaralni jönni. De a Körösök vidéke nagyon szép,

Kékező, kékben, kéken.

screenshot_20190731-111751.png

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr3614988776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása