A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

AK 32-33. túra 2019.09.30-10.01. Kisvárda-Karos felső bejárati út 50.3 km

2019. október 02. - Fődíszpinty

Gergő barátommal indultunk eme kétnapos AK csavargásra.

1. nap Cigánd-Karos felső bejárati út 26.3 km 5.5 óra

Reggel 6-kor szálltunk be a kocsiba és meg sem álltunk Kántorjánosiig. Itt volt egy kis kihagyott rész, annak idején a fagyos sár és hófoltok miatt kihagytunk egy dagonyázást, helyette az úton mentünk be a faluba. Most eljött az idő, így teljesítve lett ez az 1 km is. Tudom ez már szőrszálhasogatás, de nekem fontos volt.

Innen már csak egy óra autózás a Cigándi Bíró házáig, ahol a remek szállásunk volt. Ajánlom mindenkinek. A terv a busz bevárása lett volna, amivel a karosi buszmegálló beszálló pontot elérjük. De Csaba tervez Gergő végez. Így gyalog lódultunk neki az erre a napra tervezett kb. 25 kilométernek. A település elhagyása előtt a szokásos beszálló képet is elkészítettük.

Az almást irigykedve szemléltük, keresgélve némi hiátust a kerítésen, ami elő is bukkant. Én négy darab almát loptam. Más az íze mint a boltinak.Ha más is keresné a likat a kerítésen akkor Cigánd felől nézve, mikor elfogy a kerítés jobbra be kell kanyarodni és ott lesz. :)

Hosszan egyenesen a  kukorica földek mellet haladtunk az egyre erősödő szélben egészen a Tiszakárádi főcsatorna gátjáig, ahol arra fellépve értük el a gátőrházat. Pecsételtünk, majd elkövetve azt a hibát, hogy hallgatunk a helyi kispista tanácsára, elhagytuk a jelölt utat "mer járhatatlan". Tán száz méter kitérő után, javasoltam Gergőnek vágjunk át a mezőn átlósan és térjünk vissza a jelölésre. Hogy is mondjam, se jó se rossz út nem volt.. De inkább vacak volt a friss szántáson menni, mert az út alaposan be volt nőve. Majd mint a térképen látszik amott is hiányzott az út jelölés de itt már visszakocogtam ameddig lehetett. Hiba orvosolva.

A pácini kastélynál kerülgettük a kapubejáratot mire meglett. de a bélyegző zárt térben volt. áááá. Szerencsére az ott megszállók mondták, mindjárt jön a néni. Jött is kinyitott a kedvünkért, mert egyébként hétfőn zárva vannak. Megköszöntük a lehetőséget, majd észlelve hogy elszaladt az idő szapora gyaloglásba csaptunk, én meg a levegőbe mérgemben. Ottmaradt a szemüvegem. Visszakocogtam épp a nagykaput zárta a néni. Megvan hurrá. Uccu Gergő után. Egy nagy kanyarral érintve a szlovák határt értünk be Karcsára, majd már fáradva, de erőst sietve értük el az utolsó buszt amivel Cigándra át lehetett menni.

Látszottak a sátoros hegyek, és egy vár a határon túl.

Vacsora majd pihi

2. nap Kisvárda-Cigánd 24 km 5 óra 15 perc

Reggel a sok diákkal együtt utazva értünk Kisvárdára. Keresztül sétáltunk a városon, ami meg kell mondjam igen kellemes benyomást tett ránk.

A fenti hajó története érdekes lehet.

Pecsételés és bevásárlás után indultunk arra a szakaszra a gáton ahol Varga Zsuzsa annyit szenvedett a vihar miatt bedőlt fák miatt. Jelentem példásan le van takarítva. Rétközberencsnél beszélgettünk a gátat kaszáló emberekkel, majd a falu után egy erdős néha szántókkal tarkított rész következett egészen Tiszakanyárig. Itt igen kevés jelzéssel találkoztunk, pedig az út elég sokat kanyarog. Kanyár után átkeltünk a Tiszán, és a gáton gyalogolva értünk be Cigándra. A híd lábánál komplett ökoszisztéma található uszadékból.

Kifizettük a szállást, majd a gondnok javaslatára meglátogattuk az önkormányzat savanyító üzemét. Kis kóstoló után alaposan bevásároltunk, mert végre olyan savanyúságot vehetünk ami nem édesítőszerrel hanem cukorral készült. és nem volt túl édes. Hazafele egy autópálya pihenőben alaposan belakmároztunk feljavítva a szikkadt szendvicseinket.

Összegzés:

Megdöbbentő módon minden település tiszta, rendezett, a házak nagy része rendben tartva. Az utak jól járhatóak,a jelzések viszont szegényesek. Szép kistája hazánknak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.