A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

AK 11-12-13. túra 2018.09.28-29-30. 53.sz.út-Érsekhalma 55km

2018. október 01. - Fődíszpinty

Közös baráti borozós, túrázós hétvégét szervezett Zé barátom. Megtalálta az ideális pályaszállást a Jutka Panziót a Hajósi pincesoron. Csütörtökön indultunk, ez volt a fiús 0. nap Balatonfüredre, Gergőék lakókocsiját téliesíteni, majd utána kicsit hm. lazulni.

Péntek reggel /másnap :)/ nem kipihenten indultunk 3 órás autózgatásra a beszállóponthoz. Itt Gergővel belevágtunk az e napra tervezett 30 km-es etapnak.

1. túra 2018.09.28. 53.sz út keresztezés-Kéleshalom 30 km

Dél volt, tehát ebéddel a kezünkben csaptunk bele a táv megtételébe.

A szokásos változatos erdei utakon haladtunk,teltek a kilométerek, nézegettünk beszélgettünk amikor távolban embereket láttunk. Nahát! Tippelgettünk favágók vagy túratársak? Megdöbbenésünkre túratársak voltak. Egy kedves házaspár járja a kék kört, Az OKT és a DDK már kész és csinálják irányban az AK-t.

Beszélgettünk pár percet, most még a közös fotó is eszembe jutott. Engedélyt kértem a megjelentetésre, megkaptam :).  Haladtunk tovább, szép friss telepítésnek tűnő  gyümölcsös mellett keresztezni a  a vasutat Kunfehértó felett. Itt találtunk néhány maradék fürt szőlőt, csuda édes és finom volt. Kis box utca, juti sör, és haladtunk az üdülőterület felé, majd el is értük. Megcsodáltuk a szép, valamint a ronda épületeket is. Minden zárva volt, így sétáltunk tovább. Elkezdett sűrűsödni a repkedő bodobács állomány. A Pici Paci Tanya előtt egy őzet is megugrasztottunk. A pecsételés helye rendben volt eltekintve a több ezer bodobácstól az épületek falán.

Itt akartunk uzsonnázni, de elengedtük. Valahogy nem volt kézenfekvő, hogy a tanyán át kell vágni, így visszafordultunk a kapu felé és pár száz méter után meg vissza tértünk a tanyára. Legalább eltévedtünk, egy ilyen mindig kell. :) Kéleshalom előtt a hosszú egyenes hosszú volt. A mezőn futva menekülő őzek hol látszódtak, hol nem, ahogy a homokdombokat keresztezve rohantak.

Itt találkoztunk a Roburral, és kapkodtuk a telefonokat, de a sofőr bácsi /aki volt vagy 70 éves/ kedvesen megállt mellettünk, így beszélgetni is tudtunk.

A legjobb mondata az volt:

-Én is is jártam a kéktúrán, csak én a  750-es Yamahámmal.

A borászat rothadó cefre szagot árasztott, majd pecsételés után, még kibaktattunk a falu túlsó végére, ott várva meg az értünk jövő barátainkat. Pont 6 óra volt. A panzióban elfoglaltuk a szobát, majd megvártuk az utánunk érkező feleségeket, vacsora és egy döbbenetes borkóstolóval zártuk a napot. Ha valaki azt mondja, életem aszú  borait itt fogom inni kiröhögöm. Hihetetlen volt. Ajánlom mindenkinek a Bálint pincét a panzió mellett.

2. túra 2018.09.29. Kéleshalom-Hajósi pincék 20 km

Reggeli után, a kedvesem valamint a Gergő felesége is csatlakozott hozzánk, így 4-en vágtunk neki a távnak.

Hűvős, napos nagy szeles idő volt. Megértettük a az erdőtelepítések lényegét. Ahol nem volt fa a túraút mentén, ott kellemetlen volt az idő. Traccsolva haladtunk, majd megünnepeltük az Erika és Gergő házasság évfordulóját. Már értettem miért kellett reggel boltba menni. Hát a pezsgőért.

Volt egy minimális eltévedés Császártöltés előtt. Beszélgetve az itt álldogáló emberrel, felhívta a figyelmet, hogy nemsoká a vadkárok miatt kerítést építenek. Itt túraút változtatásra lesz szükség. Beérve a faluba a lányok elengedték a túra maradék részét, így is nagy élmény volt a nemtúrázó feleségemmel túrázni.

Ketten a Gergővel sietve, sörözve mentünk tovább, és  a kék négyzet jelzést választva értünk vissza a panzióhoz. Innen busszal mentünk Bajára, ahol a Vizafogó étteremben életem halászlevét ettem-ettük.

Vacsora után busszal haza, mert ott várt minket Balu és Bori lánya. Csak is miattuk megismételtük a tegnapi borkóstolót, Ismét nagy sikert arattak az aszú borok.

3. túra 2018.09.30. Hajósi pincék-Érsekhalma 7.5 km

Reggel Erikával ketten kocogva, szemben érkezve Gergő pedig sétálva tettük meg ezt a rövid szakaszt. +1 fok volt induláskor, csend, deres mező, lassú kocogás, levegő nem moccant, a nap csillogott a jégkristályokon. Szép volt.

Lezárás:

Az utak mindenhol rendben járhatóak voltak, a pecsétek a helyükön. A táj sík, de mégis változatos. Hajós különleges élményt adott. A barátok, meg barátok, mindig jó velük.

Az utakon minden rendben, a pecsétek a helyükön, szép időben szép túrák. És kösz a halakat. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.