A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

25. szakasz Cserehát Bódvaszilas-Boldogkőváralja 69.6 km

2017. december 01. - Fődíszpinty

A szakaszt 4 túrával jártuk be. Sajnos a füzetem le van adva, így most a képek kimaradnak :)

1. túra 2017.10.13. Bódvaszilas-Tornabarakony 17.8 km

Az utolsó kéktúra napom első túrája volt, ezt folytattuk késő délután Jósvafő és Aggtelek között mint olvastátok. :)

Hajnali indulás a Barbara utazási irodával. A kocsiban a kedvesem és  Házé, Gergő, Balu, Arnold és én. Nem túl kényelmes hatan a Zafirában. Mindegy, Füzesabonyig kibírjuk. Ott egy vonat Miskolcig, majd  egy másik Bódvaszilasig.

Közben a restik meglátogatása. Utasellátó szelet elfogyasztása rituálisan. Indulás az utolsó előtti szakaszomra. Bemelegítettünk a szilasi műintézményben, majd elindultunk. Érdekes volt a hidakon átkelni, az elhagyott géppark a bánya tövében. Próbáltam barlangászós nyomatot szerezni a pénztárnál a füzetembe, de nem adtak. Pecsételtünk Bódvarákón:

Tanfolyamra való mozdulatsor a helyes pecsételésről :), megfigyelhető a finom csuklómozdulat, valamint a hozzá tartozó hasprésből induló finom csípő mozgás. Hátul a vizsgabizottság ellenőrzi a helyes kivitelezést.

Jót szuszogtunk felfele az emelkedőn, ennek végén elengedtük a buszt, úgy se érjük el. Kényelmesen legyalogoltunk Barakonyba és vártuk a Barbarát. Csudi kis csendes hely. Még kocsma sincs :( A Barbara megjött és átvitt minket Jósvafőre...

2017.10.13. Bódvaszilas-Tornabarakony 17.8 km

2. túra 2017.06.26. Felsővadász-Tornabarakony 20.1 km

A túrát ketten a Gergővel csináltuk meg. Szintén a családi utazási irodával, csak most az előző este elfoglalt Miskolci szálláson aludtunk. Reggel melós busszal Felsővadász. Nagyon szeretjük a Cserehátot mondtam már? Még az elején biztosított egy kutyus kíséretet, aki vagy 10 km-en keresztül baktatott velünk, majd egyszer csak eltűnt. Irotán, most nézem a neten milyen üdülő mellett baktattunk el. http://www.irotaecolodge.com/hu/index.html. Utána egy kis meredek fel a dombra. Rakacaszenden kicsit keresgéltük a boltot, de meglett. Tornabarakonyban az uccsó pecsét, majd kis kérdezősködés után térkép segítségével megtettük a leghosszabb kivezető túránkat, /5km/ Martonyira. Ott kocsma zárva, de addig is jót beszélgettünk a közmunkásokkal, használtuk a seprűjüket a cipőtakarításhoz. Innen busszal Szendrő, majd vonat /némi sör vételezése, és a helyi kocsma előtt gubbasztó ittas egyén megtekintése után/ Miskolcig, és ott várt a Barbara.

2017.06.26. Felsővadász-Tornabarakony 20.1 km

3. túra 2016.12.02. Felsővadász-Gibárt 25.7 km

Utazás mint fent. Irdatlan sár volt Felsővadászról kifelé, nem nagyon lehetett kerülgetni. Az OKT csoportban mostanság olvasom, hogy másnak is meggyűlt vele a baja. Aztán sorban a többi domb fel és le fel és le, szórakoztató volt . A csodálatos környezetben az elhagyatott félben lévő falvak :(. Omladozó templom, hát különleges kisugárzása van a környéknek. Baktakéken a kitérő a kocsmához. A hangoskodó helyiek, zenélve. Az utolsó emelkedő a fancsali szerpentint keresztezve. A Gergő kicsit fáradt volt. Pihentünk a kocsmában, majd egy utolsó nekirugaszkodás, Abaújdevecser, Encs Gibárt. A jófajta kávé és sör a gibárti hídnál, majd busszal vissza Encsre, ahol az Anyukám Mondtá-hoz együtt értünk Barbarával. Jó szervezés  na mit mondjak. Finom kaja, és iszkiri haza. Még néhány emlékkép ugrik be, de a helyszín nem: Szürreális ajtó a semmibe :) Valami kerítés a szántón aminek nem kapuja hanem ajtaja volt. Szembe valami domboldalon /sztem Abaújszolnok után/mesze a sárga vízszintes csíkok, a fene sem tudta mi az, aztán amikor közelbe értünk, akkor láttuk, hogy "tökföldén" vagyunk.

Ez itt a tökfölde széle.

2016.12.02. Felsővadász-Gibárt 25.7 km

4. túra 2017.07.23.Boldogkőváralja-Gibárt 6 km

A 2017-es nyári tábor ideje alatt, a Regéc-Gibárt egybefüggően teljesített szakasz utolsó kis darabja volt ez a rész. Boldogkőváralján, már azt hittük nincs útközben kocsma, de szinte az utolsó ház az volt.

Szerencse mert nagy volt a szükség. Innen a hosszú bitumen, majd az elhagyatottnak tűnő állomás, pecsételés. Be Alsócécére, kis pecsétkeresgélés, meglett. Innen már nem volt sok, csak nehéz. Nehéz volt kibírni, hogy ne másszunk be a kerítésen a sárgabarackosba. Nehéz volt, mert telefonon beszéltünk a Barbarával, aki már Gibárton várt minket én sietni akartam, mert nem szeretem váratni a fuvarost. Szegény Balu kész volt, a Gergő bírta. Kis sörrel feltankolva mentünk haza a szállásra. Másnap visszatértünk a teljes csapattal, mert bebocsájtást nyertünk az erőműbe. Csodálatos élmény, aki teheti ki ne hagyja.

2017.07.23.Boldogkőváralja-Gibárt 6 km

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.