A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

19. szakasz Cserhát Becske-Mátraverebély 73.9 km

2017. november 17. - Fődíszpinty

Ezt a szakaszt is nehéz volt összeszedni.

A szakaszt két egyedi túra, valamint egy 2015-ös sámsonházai tavaszi tábor keretein belül jártuk be. Erre a táborra csináltam poénból egy Prezi prezentációt.

Gyönyörű terv volt, kár, hogy a sok lemondás betegség miatt, meg a közös gondolkodás a túrákról, az egészet megváltoztatta. :) De úgy volt jobb ahogy lett. Valahol, valami galériás étteremben ettünk, talán Szécsényben? Megleltem köszi Face milyen jó, hogy ott szerveződnek a túrák :) Pásztó Ózon Étterem, fenn ültünk a galérián :)

1. túra 2014.06.08. Becske-Cserhátsurány 16.2 km

A terv a következő volt:

"Vasárnap 06.08. pünkösdölnénk a Cserhátban.
Indulás Esztergom 7:45, Dorog 8.00 irány Becske. Ott vagy hagyunk autót amennyiben 2 autónyi emberke összejön és átmegyünk Cserhátsurányba ahonnan vissza sétálunk az autóhoz. Vagy onnan 16 km Cserhátsurány és busszal megyünk vissza az 1 db Becskén hagyott autóhoz.A busz 16:30 körül indul visszafele. Tehát 16 km-re lesz 6 óránk. Kényelmes túra. Én a két nagyobbjával megyek. A Móni és a Zé is jön. Oszt ki még?"

A 2. variáció jött be. Itt találkoztunk egy kedves párral, aki kettesben járják a kéket, egy pick-up autó platóján van a szállásuk :), együtt buszoztunk vissza velük Becskére..

Szanda vár szép, csodálatos a kilátás, felfele találkoztunk egy a vár korához méltó módon felöltözött úrral, kiderült a beszélgetésből hogy ő a vár ura :).  Lemenni a várból felért egy sziklamászó túrával kicsiben. Cserhátsurányban a Vadász sörözőben vártuk a buszt, próbáltunk rántott húst is kérni, de nem volt. Azt gondoltuk viccesek vagyunk.

2014.06.08. Becske-Cserhátsurány 16.2 km

2. túra 2014.09.14. Hollókő-Nógrádsipek-Cserhátsurány 20.9 km

A terv:

"Na a szombati túra itinere:
Indulás reggel 1/4 8 kor Esztergomból Párkányon keresztül érkezés Cserhátsurányba 9 ott letesszük a Suzukit átszállunk a Toyotába még 20 perc Hollókő. Onnan kb. fél 10 kor indulás 19 km félúton pecsét onnan két markos sofőr vaddisznóvágtában elindul, két kulccsal és mire a többiek leérnek visszahozza a Toyotát. A szintidő 5 és még fél óra, a szintkülönbség kb 550 m emelkedőt tartalmaz. 6-7 körül hazaérünk"

A valóság. még akkor megírva:

"Kicsit  sár volt kicsit hosszú volt. Volt hogy sütött a nap volt hogy esett az eső.Volt hogy Hollókőről rossz irányba indultunk el mert a túravezető (ez esetben én) már nagyon menni akart és nem gondolkodott. Igy lett összesen a csapat egyik részének, 15.2 km Nógrádsipekig, a Gergőnek és nekem 24.7 km mért utunk. A rossz irányba tett kitérő miatt a feleslegesen megtett távot többnek gondoltam, de csak 1500 m volt. Volt egy rész, ahol az Erzsi combközépig elsüllyedt, ennyi sarat én még nem láttam. De ennyi gombát sem, kár hogy nem volt a Süti. Köszönöm minden résztvevőnek a kitartást. Erzsi, Móni, Zé,Kristóf, Donó, Bobó, Gergő
Sosem fogom elfelejteni ezt a túrát."

2014.09.14. Hollókő-Nógrádsipek-Cserhátsurány 20.9 km

3. túra 2015.04.06. Hollókő-"Gyertyános" 4+4 km

Az eltévedés miatti Hollókő-"Gyertyános" darabkát  húsvét hétfőn, míg a család Hollókői húsvétot nézett, én lefutottam. Oda-vissza :)

A három gyermekem.

2015.04.06. Hollókő-"Gyertyános" 4+4 km

4. túra 2015.04.03. Felsőtold-"Hollőkői eltévedés" 2+2 km

A legendás hollókői eltévedés miatt nem is mentünk el Hollókőig, csak addig a pontig ameddig az eltévedés miatt annak idején eljutottunk. Jó sok embert belerángattam ebbe a rövid oda-vissza túrába. :) itt is változott az út akkor még a patakot kerülgettük.

2015.04.03. Felsőtold-"Hollőkői eltévedés" 2+2 km

5. túra 2015.04.05. Garábi nyereg- Felsőtold 12km

Garábon depóztunk kétszer is autókat. Mindig egy "könnyed" bemelegítő emelkedővel kezdtük a túrákat. A képen, a háti hordozókban, majdnem látszik a két legkisebb díszpinty.

Ezen a napon jött majdnem mindenki, szép idő volt. Lassan haladtunk, de megérte. Szép volt a gerinc a Macska-hegyen, a kilátópont, és jó volt a társaság :)

A Bableves csárdáig mentünk együtt, ott a picik leváltak, néhányan meg tovább mentünk Felsőtoldig. Akkor még a kék a a két Told között a bitumenen vezetett. Hosszú, és unalmas kutyagolás volt a vége.

2015.04.05. Garábi nyereg- Felsőtold 12km

6. túra 2015.04.04.Garábi nyereg-Sámsonháza  9 km

A szokásos emelkedő kezdéssel indultunk, majd végig a nyereg után végig a bércen. A Nagy-Kő tetőnél pihentünk az adótorony lábánál. Emlékszem még valami helyi "bérc-túra" kiírásokra. Emlékszem több kilátópontra is letértem körülnézni. A gerincről le Nagybárkányra. A templomnál értünk be a faluba, Onnan Sámsonháza felé emlékszem egy húzós emelkedőre a falu szélén, és már haza is értünk.

2015.04.04.Garábi nyereg-Sámsonháza  9 km

7. túra 2015.04.05  Mátraverebély-Sámsonháza 10 km

Ezt a túrát bevállaltuk még arra a napra amikor a  Garábi nyereg- Felsőtold szakaszt csináltuk. Mátraverebélyen a főúti buszmegállóban szálltunk ki az autóból, onnan indultunk a rossz hírű, de nekünk semmi problémát nem okozó részre. Jó hosszan meredeken mentünk fel Verebélyről Szentkút fölé. / Szentkútra, egy másik alkalommal bementünk, nagyon spirituális hely, és bevétel orientált :(. / A kék akkor még nem ment le,  hanem innen közvetlenül vezetett vissza minket Sámsonházára, a végére kissé elfáradtunk. Ezért csak az Erzsi és én mentünk át a falunapra, ahová a szállásadónk meghívott minket.

2015.04.05  Mátraverebély-Sámsonháza 10 km

Mindenképp érdemes megnézni a geológiai feltárást a falu szélén.

A szakértő szakért. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.