A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

18. szakasz Cserhát, Nógrád-Becske 60.7 km

2017. november 08. - Fődíszpinty

Hát ez hosszú lesz. Mármint összeszedni is kikkel, mikor, hol. Szinte ez is egy külön túra :)

Három külön utazás, egy szilveszteri buli, valamint egy őszi tábor kellett, hogy ezt a szakaszt letudjuk.

1 túra 2013.05.06. Nógrád-Magyarkút 8.2 km

"Indulás Dorogról 3/4 8 kor, a cél a nógrádi vasútállomás.Közben akik hosszút akarnak menni azokat kitesszük az autóból Katalinpusztán. Letesszük az autókat, és felszállunk a 9:39 kor induló vonatra, lemegyünk Magyarkútra. Onnan kényelmesen visszasétálunk Nógrádra. A táv 8 km. Reményeink szerint a hosszú túrásokkal találkozunk útközben. Ők 14 km mehetnek. A túra után fakultatív program a nógrádi vár megtekintése, és étterem.
Aki bújt aki nem..."

Pihenés közben néhányan...

Ez volt a terv, gondolom le is túráztuk szépen, együtt, ahogy szoktuk :)

2013.05.06. Nógrád-Magyarkút 8.2 km

2. túra 2012.10.03. Katalinpuszta-Magyarkút 5.5 km

Ez egy Katalinpusztai őszi tábor része volt., annak is a 2. napja. Csudi hely ez a Katalinpuszta, ha jól emlékszem érkezésünk előtt nem sokkal adták át az épületet, ilyen szép turistaszálláson még nem aludtunk.

Indulás előtti csoportkép a gyerekcsapatról.

Emlékszem a szerpentin út szélén gyalogoltunk, alig vártuk, hogy letérhessünk róla. Most keresgélve a térképen már nem arra megy a kék szerencsére. Köztes pihenő a farakáson.

Gánt kőből, itt falevélből jeleztük, itt jártunk.

Látszik, hogy megfelelő táv kiválasztásával már korán lehet kezdeni a kéket járni. 5.5 km meg se kottyan egy 4 és fél éves Hartyánnak :)

Magyarkúton pihenő.

Volt aki továbbment, mi akik májusban már jártunk erre gyerekekkel, vonattal mentünk Nógrádra.

Ahonnan autókkal mentünk vissza Katalinpusztára.

2012.10.03. Katalinpuszta-Magyarkút 5.5 km

3. túra 2012.10.02 Ősagárd-Katalinpuszta 15.1 km

A fent említett őszi tábor első napja volt, a szokásos kissé sáros gyaloglás kerekedett belőle.

Emlékszem az alig várt pihire a Naszály tetején, ahol Takács Gáborral, párjával és jópofa kutyusával találkoztunk. Megemlített minket a blogjában is:

"http://www.masfelmillio.hu/2012/11/becsketol-dunaig.html

A tetőn rengeteg túrázó, mindenki arra ült, amire tudott, kőre, betonra, mivel sehol egy pad vagy asztal. Mi is egy felszabaduló betonkockán főztünk meleg levest és szalonnáztunk. Itt találkoztunk a Díszpintyek csapatával, akik valószínűleg sokkal jobb szervezők, mint én, mert rengetegen voltak! (Ezúton is üdvözlöm őket!)"

Lefele a naszályról az oldalazós részen voltak izgalmas pillanatok a Gergőnél, hátán a Barnussal aki édesen aludt miközben ketten fogták az apukáját ne essen el. Brrrrrrrrrrrrrrr. De utána az esti buli Katalinpusztán szuper, mint mindig.

2012.10.02 Ősagárd-Katalinpuszta 15.1 km

4. túra 2013.11.24. Alsópetény-Ősagárd 13.2 km

Két autóval mentünk, tán az egyik a Suzuki a másik  a Zoli Toyotája, A Suzukit Ősagárdon hagytuk, majd mindannyian Toyotával mentünk tovább. Alsópetényben hagytuk a Toyotát, onnan indultunk Felsőpetényre. Esőbe értünk be a helyi műintézménybe pecsételni. Jót beszélgettünk a helyiekkel Felsőpetényben. Elmesélték, hogy a kastélyban őrizték Mindszethyt 3 hónapig, és tele volt a falu ávósokkal. Olyan keveset fizettünk, pedig még a helyieket is meghívtuk egy körre a beszélgetésért,  hogy csak csodálkoztunk. Száradás után ismét ki az esőbe. Nagyon tele volt a csukánk a sárral és az esővel. A Botond fiam lábáról még a cipőt is lehúzta a sár. Mi sofőrök siettünk előre, hogy visszaérjünk a másik kocsival minél hamarabb, ne dideregjen az elázott csapat.

2013.11.24. Alsópetény-Ősagárd 13.2 km

5. túra 2013.12.31.Alsópetény-Romhány 7.2km

Különleges hangultatu szilveszteri túrát terveztünk. Íme a terv:

"Feleim!

Normál szilveszter:

Kettőtől lehet bemenni a szállásra, este 6-7 között vacsora utána zene tánc beszélgetés, éjfélkor pezsgő virsli reggel ébredés 10 ig szállás elhagyása.

Különös szilveszter:

Indulás reggel 9 Dorogról, mindenki csatlakozik aki akar. MO keresztűl a 2. úton stb. irány Romhány. Itt leteszünk egy autót, a többivel átmegyünk Alsópetényre. Itt a helyi kocsma meglátogatása, és pálinkázás után, egy könnyed téli sétával abszolváljuk a Alsópetény-Romhány távolságot ami 6.2 km +216/-240 táv, a szokott tempónkban ez kb. 2.5 óra és fél liter pálinka. Az időjárást mindenki látja, tehát ne fázzunk úgy öltözzünk.
A hideg elviselésében segíthet az a a forró tea és forralt bor amit termoszban viszünk magunkkal. Meg a pálinka. Az autók és a társaság összeszedése és a páilnka elfogyasztása után, irány Surány  de tényleg, bár odáig nem megyünk el, csak Katalinpusztáig. Ott szállásfoglalás után hozott anyagból szendvicsezés, pálinkázás, ha valaki éhes és még szomjas, és nem bírja ki estig a vacsoráig. Közben tűzrakás, bográcsban forralt bor készítés, közben pálinkázás, táncterem előkészítés, pálinkázás. Másnap reggel pálinkázás, utána összecsomagolás, búcsú pálinka elfogyasztása, hazafelé kocsiból integetés etc.

Azért mert az erdő közepén leszünk nem tekinthetünk el az alkalomhoz illő viselettől, tehát a dress code:

White tie.

Nyilván ti is tudjátok mi ez.
Ha netán nem akkor a segítség:

Üdv.

Ps.
Természetesen tekintettel a körülményekre a cipő kicserélhető túrabakancsra. a szmoking meg melegítőre vagy bármire. Na de a csokornyakkendő elengedhetetlen
A lyányoknál nem tudunk eltekinteni a nagyestélyitől. Esetleg fürdőruha jöhet szóba lehet választani. Bocs

A gyerekek kedvéért SEM tűzijátékozunk az erdőben."

Kávéztunk, teáztunk Alsópetényben indulás előtt a Hármaskönyv fogadóban. Jó hideg volt a túrán.

A piros javításokat köszönöm Toplak József úrnak az OKT csoportból, aki felhívta a figyelmet a tévedésre /Alsó-Felső/. Még hogy nincsenek figyelmes olvasók :) :)

2013.12.31.Alsópetény-Romhány 7.2km

6. túra 2014.04.06. Becske-Romhány 13km

Szabó Zolival meg az ő Toyota kisbuszával mentünk,  Becskén a kukáknál leraktuk az autót, majd a kisboltban pecsételtünk, és vásároltunk valamit. Semmi rossz emlékem nincs az útról, mondjuk jó sem. Kétbodonyban a pecsét a sarkon, valami nem az út síkjában lévő épületnél. Innen már csak egy pici Romhány, ahol a  Fáradt vándor étteremben ettünk, reméltük találunk valakit aki visszaviszi  a Zolit a kocsihoz. Szerencsére segítőkészek voltak, és pizzafutár mint egy taxi, átvitte a Zolit az autójához. Ő meg jött vissza értünk.

2014.04.06. Becske-Romhány 13km

Katalinpuszta csodálatos hely, többször voltunk ott azóta, szilveszteri zártkörű bulira is kétszer megtöltöttük a házat.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.