A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

RP-DDK a kis kedvenc

2019. január 06. - Fődíszpinty

 

rp-ddk.jpg

 

Tök véletlen, hogy belevágtam. Ha a kedvesem munkája nem segít eljutnom erre a környékre, akkor biztos nem utaztam volna csak úgy magamtól ennyit. Hiszen már a legidősebb kék testvér tőlem távoli pontjait is sok idő és pénz volt beutazni.

Nagy hiba lett volna ha ez kimarad az életemből, most már tudom. Bevallom szerelembe estem. :).

Számomra ez a változatos táj amit bejártam sokkal szórakoztatóbb, mint az OKT néhol végtelen zárt erdőségei, a hosszas települések nélküli részek. Félre ne értsetek, nem fanyalgom. :). Azt is szerettem. Persze lehet, hogy ez most a friss élmény miatt tűnik ilyen szépnek. Itt mintha sűrítve lettek volna az élmények. Mintha a nagy Kéket összezsugorították volna, vagy levágták volna a sallangokat. Voltak hegyek csak kevesebb, volt dombság csak kevesebb, volt síkság.... remélem érthető mire is gondolok.

Végigmehetnék a tájegységeken, hol mi ragadott meg, de hiszen minek is...leírtam mindent. Néha még többet is, mint kellett volna. Ha ki kell emelnem valamit, akkor az a Zala és Vas megyei szakaszok. Sok éve akartam erre fele csavarogni de olyan messze volt...Most viszont bejártam. Sőt a családom is :). Felejthetetlen szép tája hazánknak.

Megszerettem az egyedül túrázást. Hiszen négy túranap kivételével egyedül jártam, futottam. Csudi élmény volt. Néhol a határaimat feszegettem. Megtanultam pontosan beosztani az időmet, megtervezni néha percre a túra idejét, az ahhoz tartozó be- és kiszállási pontot, hozzá a menetrendet, mert a tömegközlekedés nem vár. Ezeken a túrákon használtam ki igazán a heyjoe.hu képességeit. Pontosabban muszáj volt :). Mind a menetrendes, pecsétes, szállásos, idegenvezetős, erdőlátogatási korlátozásos réteg kellett. 

Kevés kivétellel a jelölések rendbe voltak. Ha a szoros időbeosztás miatt néha nem kellett volna minden perc a betervezett időből, akkor egyéb eszköz nélkül is bejárható lett volna. Bár a túránkénti egy úttévesztési arány így is teljesítve lett. :) . Nem volt olyan rész, ahol ne tudtam volna mosolyogni valamin, vagy valakin. Néha vinnyogva röhögtem magamon a sikerélmény, vagy épp a saját hülyeségem okán. 

Igazán kellemes stopjaim, beszélgetéseim, utazásaim voltak. Az emberek szinte a teljes távon segítőkészek voltak. Mondjuk én hiszek az "adjonisten/fogadjisten" működésében. 

Kellemesen belátható időt jelent 570 km túrázás, Sokaknak mondtam, hogy ha még egyszer kezdeném ezzel kezdeném. 20-25 túranappal kényelmesen teljesíthető, átlag túrázóknak nem megy el a kedvük a cél elérése előtt. Mi az OKT-t  15-20 fővel kezdtük meg  és kb. 5-7 ember fogja befejezni. Van akinél a motiváció hiánya, van akinél az idő, van ahol a pénz lett fogyott el. De akik feladták ott is 500-700 km teljesítve van. Tehát ha ezt kezdjük el közösen, akkor mindenki gazdagabb lenne egy teljesített túramozgalom élményével. 

Mint a kis családom mélységi felderítője az általam megismert látnivalók jó részét, ők is megnézhették, sőt többet is. Hiszen egy-egy túra tervezése során a túratársak és egyéb fórumok  olyan kíváncsivá tettek az általuk leírt tájakra, épületekre, élményekre, hogy mondhatni a megismerés vágyát /hi-hi-hi/ beléjük ültetve ők is kíváncsiak lettek. A gyerekek és a kedvesem szinte könyörögtek utazásaink során, még apa mutass még....

Asszem bejárom még egyszer. Majd egyszer :) .

Köszönöm ez eddigi türelmet minden ismerősömnek, Facebook csoportok tagjainak.

De legfőképpen a Kedvesemnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr614436492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása