A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

16. szakasz, Visegrádi hegység, Dobogókő-Visegrád 24.5 km

2017. október 18. - Fődíszpinty

Ezt a szakaszt Pilisszentlászlói ottalvós túrával jártuk be  2 nap alatt.

A két napra jutott összesen 24.2 km 611 méter emelkedő, és 1200 méter lejtő.

1. túra 2010.09.04. Dobogőkő-Pilisszentlászló 10.4 km

Ugye minden kedves olvasó emlékszik, a 15. szakasz 2. túrájára? Ott hagytuk abba, hogy a Gergő csatlakozott hozzánk Dobogókőn, és innentől....

A csapat 16 főből állt: Dóri és a szülei, valamint a két gyermeke Marci 5 és Zsófi, Erzsi, Évi, Timi, Gyuri, Zé, Bazsi, Gergő, Dani, Donó és a Bob, valamint én.

Pilisszentkeresztről érkeztünk meg Dobogókőre és már a Gergővel  (aki itt csatlakozott hozzánk)  együtt pecsételtünk a  turistaházban. Innen hosszan mentünk lefelé, majd a vízszintes részen gombát szedtünk, azt az egy fajtát, amit felismertünk, az őzlábat. A gyerekeknek nagyon tetszett a gombavadászat, boldogan cipelték kézben a hatalmasra nőtt példányokat. Sikáros körül kissé hiányosak voltak a jelzések, az eső is rákezdett, így nehezen találtuk meg az erdészházat, de egy kis kevergés után meglett, és begyűjthettük a mai nap utolsó pecsétjét is. Innen egy szép szurdokvölgyön keresztül értük el Pilisszentlászlót. Az erdőből kilépve szinte beestünk a Kisrigó étterem ajtaján, itt eltöltöttünk egy nagyon kellemes késő délutánt evéssel, ivással. Jólestek mindenkinek a forró teák, a lélekmelegítő kis poharak tartalmai. Nagyon szívélyesek voltak a pincérek, kellemesen elbeszélgettünk velük. Csak pár méterre voltunk a panziótól, este nyolckor foglaltuk el a szobáinkat, ekkor csatlakozott hozzánk Arnold barátunk is. Elmentünk megnéztük a helyi nevezetességet a Gesztenyés kocsmát, ahol megünnepeltük a Zé 49. szülinapját, majd ezt az ünneplést fejeztük be a szálláson késő éjjel. Innen is maradt néhány szép emlék, de sajnos nem publikusak :) De mi emlegetjük őket.

2010.09.04. Dobogőkő-Pilisszentlászló 10.4 km

2. túra 2010.09.05. Pilisszentlászló-Visegrád 13.9 km

Reggel időben fel tudott mindenki kelni, majd egy gyors reggeli, és pakolás után elindultunk a már ismert kocsmába, pecsételtünk és elindultunk. Bemelegítésnek egy szuszogós emelkedővel kezdtünk, de jó tempóval szintidőn belül értünk el a papréti erdészházhoz, és már két pecsétünk volt a mai napra. Innen nagyon szép, kissé kitett ösvényen az Urak asztala oldalában értük el a pihenőhelyet, ahol ebédeltünk, és haladtunk tovább le és fel, majd újra le és fel, egészen a Nagy-Villám kilátóig, ahol pecsételtünk, és pihentünk egyet. Innen jött a legrosszabb rész a levezető út Visegrádra köves, meredek brrrrrrr.

Na de itt a vége, egy jó vacsora és már otthon is voltunk.

2010.09.05. Pilisszentlászló-Visegrád 13.9 km

Köszöni mindenkinek a részvételt, a Fődíszpinty.

Írtam annó....

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.