A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

15. szakasz Pilis, Rozália téglagyár-Dobogókő 22.8 km

2017. október 14. - Fődíszpinty

A szakaszt két túrával jártuk be:

1. túra 2010.07.04. Bécsi út-Pilisszentkereszt 18.6 km

Bár a két fiammal, és az Erzsivel indultunk el, egy háromnapos sátras kirándulásra, de csak egy napig tartott a túra. A Donónak megfájdult a lába, és mindjárt az elején fel kellett adnia.

Így őt és a Bobot hazavitte a Bica autóval. Mint később kiderült, ez szerencse volt a szerencsétlenségben. Túlvállaltam volna magamat és ráadásul túlterheltem a gyerekeket is. Nem voltunk felkészülve fizikailag, ekkora zsákok cipelésére számunkra ismeretlen terepen.

Hibáztam, de szerencsére megúsztuk.

Na akkor a túra:

Az Erzsivel ketten indultunk neki a szakasznak, ami egy kis emelkedővel a Köves-bércnél kezdődik, majd érintjük Pilisborosjenő szélét, ránézünk fentről a tevesziklára, és az egri várra, és felkapaszkodtunk a Kevély-nyereghez. Na, ez utóbbival volt egy kis problémám, az Erzsi úgy ment felfelé, hogy én csak néztem, és lihegtem.

Kevély-nyergen pihentünk, majd leértünk Csobánkára, egy elhagyott kemping mellett.

Nem volt messze a falu, de a turistaút kikerülte. Legközelebb Szentkúton álltunk meg pihenni, egy szép erdei forrásnál lévő kápolnánál. Azt gondoltuk, hogy a nehezén már túl vagyunk, de ekkor jött a szúnyogos rész. Én ilyet még nem láttam, csak szinte futva lehetett közlekedni, mert egy pillanat alatt elleptek minket a vérszívók. Mint egy áldásnak úgy örültünk a szentkereszti szurdoknak, itt legalább nem voltak támadó szúnyogfelhők. Helyette megcsodálhattunk egy a rohanó víz által szétvert tanösvény. A maga nemében páratlan látvány volt, ahogy a víz összehordta a szurdokban a hidakat és az ismertetőtáblákat. Nem szerettem volna akkor ott lenni, amikor történt.

A szurdok végén várt minket Pilisszentkereszt. Még elgondolkoztunk azon, hogy felmegyünk Dobogókőre is, de gyorsan elhessegettük ezt a furcsa képzelgést.

2010.07.04. Bécsi út-Pilisszentkereszt 18.6 km

2. túra 2010.09.04. Pilisszentkereszt-Dobogókő 4.2 km

Külön busszal mentünk Pilisszentkeresztre, ahol a Felső kocsma pultjánál várt minket a bélyegző. A csapat 15 főből állt: Dóri és a szülei, valamint a két gyermeke Marci 5 éves és Zsófi, Erzsi, Évi, Timi, Gyuri, Zé, Bazsi, Dani, Donó és a Bob, valamint én.

Elindultunk szép, őszi, szürke időben Dobogókőre. Egy kicsit emelkedett, kb. 4 kilométeren 370 métert. Rengeteg gomba volt az erdőben. Kár, hogy a Süti beteg lett, mert csak ő ismeri a gombákat. A kicsiknek kicsit sok volt az emelkedő, néha cipelni kellett őket. Megnéztük a Zsivány-sziklát, majd pár perc után végre szusszantunk, és pecsételtünk a dobogókői turistaházban, már a Gergővel együtt, aki itt csatlakozott hozzánk. És folytatása következik....

2010.09.04. Pilisszentkereszt-Dobogókő 4.2 km

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.