A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

AK 24. túra 2019.05.12 Tompahát-Ópusztaszer 30 km

2019. május 13. - Fődíszpinty

Na most nem last minute, hanem előre tervezett utazás Gergővel. Indulás a szokásos 5-kor. Így túl időben érkeztünk Csongrádra. Volt időnk így körbesétáltuk a buszpályaudvar környékét.

/ Bennfentes poén, hogy ne felejtsem el: Egy szemüvegbolt kirakatában látott olvasótáblán számok helyett betűk voltak. Ezt a Gergő érdeklődve vette tudomásul, ebből nekem jött egy filmemlék valami űrhajós filmből, ahol a nagy öreg űrhajósok orvosi vizsgálatra mennek. Az egyik szereplő, miután a szemészeti ellenőrzésen ledarálja a számokat, megjegyzi odafordulva a haverjához: " a szemem szart sem él de a memóriám a régi" . A Gergő válasza ezért nem lettem MŰKÖRMÖS. Pont a következő kirakatnál álltunk ami egy műkörmös volt. Így lett az "ezért nem lettem űrhajós válaszból a fenti. Tudom ez csak nekünk poén, de ez sokszor visszatért még a nap folyamán./

Megjött a buszunk Szentes felé, amit megdöbbenésünkre egy 50-es hölgy vezetett. Ilyet sem láttunk még. Szentesen felszállva a csatlakozó járatra, próbáltuk magyarázni melyik tanyasi megállóban szeretnénk leszállni, erre a sofőr: ott állok meg ahol akarjátok :).

Leszállva elindultunk a túrára. a szokásos indulókép:

Viszonylag hamar utat tévesztettünk. Csak egy sima jelzés volt egy hosszú egyenes szakaszon a kereszteződés után, és nem volt nyíl alakja sem. Így persze egyenesen mentünk egy jó darabig tovább. Belekerült vagy +2 kilométer a szakaszba. Fogytak a már kéken töltött kilométerek, így értünk ki a főútra ahol a kunhalomnál egy bajtársi megemlékezésbe csöppentünk.

Innen jött a végtelen egyenes 10 km. Fejben nagyon fárasztó volt az eseménytelen 2 óra. Beérve Mindszentre kávéztunk a benzinkúton, majd pecsételtünk a vasútállomáson, és a pötyögő esőben értünk ki  a komphoz. Itt találkoztunk az igazán sportos Komma család tagjaival. A két srác az apjukkal, egy 85 km-es kerékpártúrán voltak. Grat nekik.

Átkomponáltunk. Jöttek az utolsó kilométerek a Duna-Tisza közén. Egy kis gáttúra, csak az ismétlés kedvéért, majd egy már csak 7 km egyenes, szembe a nappal. Dög meleg lett. Lassan csak beértünk Ópusztaszerre. Volt egy kis félreértés a menetrend nézegetés közben ezért szinte vágtázva haladtunk el egy buszmegálló mellet, hogy aztán 10 perc múlva az Ópusztaszer Községháza megállóban pihegve megállapítsuk, szövegértés 1-es. A buszunk érintette az futtában elhagyott megállót. Figyeljetek: van Ópusztaszer, Ópusztaszer Emlékpark, Ópusztaszer Emlékpark bejárati út nevű megálló is. Így lett a 31 km  tervezettből 35 km. A hazaút sima volt, még a kézi BL végét is láttam. Szép volt lányok.

Még mindig nem lettem sáros. Az utak mindenhol rendben, a jelzések hát.....

Track nincs, mert azt IS elrontottam. Ez egy ilyen nap volt. Voltak érdekes, monoton, eltévedős,vicces, meleg, csepegős, röhögős, anyázós pillanatok. Ahogy az Út adta.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.