A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

RP-DDK 14. túra 2018.05.28. Mesztegnyő-Somogysárd 21.8 km

2018. május 31. - Fődíszpinty

Nosza Babara tours, ha má van használjuk. Nem ezt a szakaszt terveztem, de mivel nem jött össze a találkozás Soós Lajos HI kollegával, átterveztem. Kicsit naon korán indultunk. Így már 6.15 kor elhagyott a nejem Balatonszemesen. Vártam a vonatra, majd tovább Balatonmáriafürdőre, ott átszállás buszra, így ripsz-ropsz 3 óra tömegközlekedés és várakozás után meg is érkeztem Mesztegnyőre. Szerencsére a dupla pecsét már a füzetemben volt, így szapora kocogással kezdtem, remélve, hogy elérem a Somogysárdról Kaposvárra 12.25 kor induló buszomat. Hörpölin lapjáról tudtam szinte végig erdőben fogok haladni, így nem féltem a melegtől. Hát még ha a sapimat sem hagyom otthon, az mekkora király lett volna. Meg a fülhallgatóm is jól jött volna, mer a lépések nem gurultak ki a lábamból oly könnyedén, mint gondoltam. ( Tán megártott a +1500 szint a Kékesre menet, á nem hiszem, hiszen edzett vagyok. Akkor a meleg. Meg a hajam is fájt nagyon.) Az erdő szép és madárcsicsergős volt, milyen jó hogy, direkt nem hoztam a fülhallgatóm. Kitaláltam, ha sikerül 1.5 óra alatt haladnom 12 km-et, akkor elérhető a busz. Ha nem akkor van egy következő 13.45 kor azzal megyek. Nagyon határeset volt 11.3 lett na onnantól keveset futva de nagggyon szaporán gyalogolva haladtam.

A lenti képen a Búsvári tó valamint a kisvasút nyomvonala. Amilyen állapotban voltam, ha jött volna egy vonat a megfelelő irányba haladva, még tán fel is szállok. A szemben látható parton láttam egy madármegfigyelő kilátót, de olyan csendes volt a víz, eltekintve az időnkénti halak által okozott csobbanástól, hogy gyanítom nem láttam volna sok víziszárnyast.

szunyogvar_elott.jpg

A természet gondoskodott edzőről, most már tudom miért hívják Szúnyogvár-nak a kisvasút egyik megállóját. Hát ilyet még nem éltem át, hogy futás közben csípjenek meg a szúnyogok. De aztán fogyni kezdek, akkor meg jöttek a böglyök, zzzzzz-zzzzzz csapdosás ismét. Majd kocát a malacokkal próbáltam lefilmezni, ahogy átvonultak előttem.Sikerült értékelhetetlen videót csinálnom a vonulásról. Mikor melléjük értem akkor a láttam, hogy jobbról és balról is gyesznyócsalád van az út mellett, így kiderült tudok sprintelni is akár 12 km után, ha megfelelő a motiváció. Szép derékszögekben kanyarodva haladtam a célom felé.

Az út szuper volt végig. Kis tó, vagy kis rét Újvárfalva előtt:

to_vagy_ret.jpg

Kiérve Újvárfalvára már látszott van esélyem a buszra, mint egy F1-es kerékcsere olyan volt a bélyegzés. Szapora gyaloglás a bitumenen, és 1 perc-el a busz érkezése előtt sikerült beérnem a buszmegállóba Somogysárdon. Kis cicamosdás a plázában Kaposvárott, Meki, shopping és már meg is jött a kedvesem és gó haza. Élménydús nap volt. Ja és elfáradtam. Hiába más energiát kíván a melegben futás, mint a hűvős téli-tavaszi időben.

mesztegnyo.png

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr6314009348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása