A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

24. szakasz Gömör-Tornai karszt, Putnok-Bódvaszilas 63km

2017. december 11. - Fődíszpinty

Ezt a szakaszt 3 külön leutazott túrával jártuk be.

1. túra 2017.04.30. Aggtelek-Putnok 31.3 km

Hajnalban indultunk Esztergomból Zé, Arnold, Gergő és én. A terv az volt, hogy a Zét kitesszük Keleméren, mi tovább megyünk Aggtelekre, és szembetúrázunk, majd a kocsival értünk jön Putnokra és irány haza haza Így is lett.

Sietve indultunk pecsételés után, a határvonalon haladtunk egy darabon, majd a nyílt részen Zádorfalva előtt szembe találkoztunk a Zével, bár már előtte kérdezgettünk többeket, nem láttak e véletlenül egy nagy ember  jönni :). Zádorfalván a kocsmában pihentünk picit, pecsételtünk beszélgettünk a pultos hölgyel.  Bors völgynél ismét találkoztunk túrázókkal. Szeretjük ezeket a dombságos túrákat. Gömörszöllősön csodáltuk a kis falut milyen rendezett. Kelemér után már fáradtunk de azért toltuk rendesen felfele a szerpentin utat többször keresztezve. Megszemléltük a Mohos tavakat, majd még egy emelkedő és a lefele vezető út Putnok felé, a halastó mellett. Putnok eleje nem szép. Nagyon szerettek volna 6 óra alá kerülni a többiek, nekem mindegy fussunk kicsit. Így lett 6:02 mire az állomásra értünk. Visszatöltöttük a folyadékhiányt, vártuk a Zolit aki nemsoká meg is jött. Hazafelé hamburger Gyöngyösön, meg folyadékpótlás. Nagyon jó volt a nap mondta mindenki. Szerintem is.

2017.04.30. Aggtelek-Putnok 31.3 km

2. túra 2017.10.13. Jósvafő-Aggtelek 5.5 km

Minden itt kezdődött. Katona voltam 1992-ben amikor a volt kedvesem/ a mostani feleségem/ csatlakozott az esztergomi túracsoporthoz, így én is elmentem velük túrázni amikor hazaengedtek. Ebből néhány azóta is tartó meg néhány azóta megszakadt barátság lett. Később csatlakoztunk a dorogi barlangászcsoporthoz /BEBTE/ akikkel rendszeresen jártunk Aggtelekre barlangászni. Sok húsvétot töltöttünk el a környéken, de mindig a föld alatti világot kerestük. Amikor azon gondolkodtam, hol kis kéne befejezni, adta magát, ha már annyiszor átmentem a föld alatt a Baradlában Jósvafő és Agtelek között, akkor egyszer végre a felszínen is megejtem, így zárom az OKt-t és bezárul a kör Aggtelek és Jósvafő között is. Eredetileg 2 napra terveztem a Bódvaszilas-Tornabarakony, és a fenti túrát. A Balu barátom azt mondta akkor gurítsunk egy nagyot, menjünk mindkettőt egy napon. Tetszett az ötlet.

A Bódvaszilas-Tornabarakony szakasz bejárása után, péntek délután fél négy körül értünk Jósvafőre. A pataknál a megszakítási ponton kipattantunk az autóból, feltöltöttük készleteinket, majd elhangzott a később még sokat emlegetett kérdés: Vigyünk fejlámpát?

ááááááááá minek, csak 6 km 1.5 óra. még bőven világos lesz. Aha. Sötét lett. Hogy is fogalmazzak finoman, a nagy ünneplésben egy kicsit megfáradtunk, nehezültek a lépések. Az ösvény egyre szűkebb lett. Stb...

Felejthetetlen lett a vége Aggteleken.

Vacsorára átmentünk Jósvafőre, majd vissza a szállásra és hajnalig beszélgettünk...

Az utolsó pecsét öröme:

Nagyon hiányzott a Zé barátom aki az indulás előtti héten kapott tüdőembóliát, így nem tudott velünk jönni. Így is a legjobb barátaim  és a feleségem volt velem az utolsó lépéseken.

Sok jó sztori maradt meg ebből a napból, de minden kedves ismeretlen ismerős megértheti, hogy ezek csak ránk tartoznak :).

Másnap reggel:

Másnap reggel vártuk Varga Zsuzsát aki busszal jött utánunk. Átfuvaroztuk Tornabarakonyba, na ha hatan szorongtunk, akkor képzelhetitek heten hogy fértünk el :). Igazán közeli ismerősök lettünk. :)

2017.10.13. Jósvafő-Aggtelek 5.5 km

3. túra 2016.06.04. Jósvafő-Bódvaszilas 26.5 km

Hajnali indulás a Zafirával  Zé, Móni Gergő és én. Kocsit Jósván a patak parton hagytuk és indultunk. Sokat jártuk barlangászás örvén a Lófej völgyet. Sokat emlegettük menet közben a Kossuth barlang túráinkat, a jó kis úszásokat a hideg vízben. Brrr hogy lehetünk olyan hülyék :). Letérve a már ismert útról, egy nyitott mezős részen keresztülsétálva értünk újra erdőbe, ahol is megünnepeltük, hogy Zé barátom belépet az ezredesek közé :). A következő nyílt rész előtt az Arnoldot hagytuk el, de kisvártatva utolért. Szelcepuszta nagyon szép, de utána a nagyon furcsa kerítés mellet sétáltunk. Magas, erős, befele visszahajló tetejű. vajon mit őrizgettek odabent? Derenk következett, ez maga a döbbenet. Itt elhagytuk, a Mónit, és a Zolit, mert látszott, hogy együtt nem fogjuk elérni a buszt. Hárman előreloholtunk. A Szabó-Pallag erdészháznál kicsit pihentünk,beszélgettünk pár szót egy leány párossal akik nagyzsákkal járták a kéket. A Meteor barlang mindig valahogy kimaradt az életemből, most már legalább tudom hol van :) Volt értelme sietni kényelmesen, egy kis kocsmázással elértük a buszt Szilason. Leszálltunk a szögligeti kereszteződésben, majd néztük-néztük azt a nagy fekete felhőt amiből villámok csattgtak a Szalonnai-hegység felett. Gondoltuk ne várjuk meg amíg elázunk inkább menjünk. Nincs messze Szin, ott meg csak lesz valami fedő a fejünk fölé. Én meg gondoltam, ha má út csak felvesz valaki ha stoppolok. Felvettek. Jót beszélgettem egy kecskeméti párral, adtam néhány jó túraötletet a Baradlába. Jósván autóba pattantam, Összeszedtem az Arnoldot és a Gergőt. Majd Szilason a Mónit és a Zét, és gyí haza. Meleg hosszú nap volt. gyöngyösön egy jót hambiztunk. Az is jó volt.

2016.06.04. Jósvafő-Bódvaszilas 26.5 km /meg még 2 km a stoppig :)/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.