A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

21. szakasz Mátra, Mátraháza-Sirok 22.2 km

2017. november 28. - Fődíszpinty

Tegnap 2017.11.27-én, találkoztam a kéktúra Ellenőrökkel. Nagyon pozitív energiákat adó élmény volt. Ha lett volna jelvény kaptam volna :). Nem baj  jobb is így, legalább van okom megismételni a találkozást :). Biztos rettegve várják, hogy megint feltartsam őket. Ezúton is köszönöm az élményt.

Két túrából jártuk be a szakaszt, az első nyúlfarknyi darabot a 2015-ös őszi tábor ideje alatt, a másikat a 2016 tavaszi, Egerben lévő szállásról.

21szakasz.jpg

21szakasz2.jpg

 

1. túra 2015.10.22. Kékestető-Mátraháza 2.5 km

Kitaláltuk milyen jópofa kis túra és élmény a  sötétben lebaktatni Kékestetőről a teljes csapattal a szállásra Mátraházára. Jól gondoltuk tényleg jó volt :). Lőttem egy képet a webkameráról, ha hiszitek ha nem ezek mi vagyunk :).

kekesteto.jpg

2015.10.22. Kékestető-Mátraháza 2.5 km

A fenti táborhoz tartozik egy befogadott kéktúrázó pár története, akik az udvarban szerettek volna sátrazni, de megbeszélve a többiekkel egy éjszakára befogadtuk őket a házba. Dedikálták is a füzetemet:

dedikalas.jpg 

2. túra 2016.03.27. Kékestető-Sirok 19.7 km és még 4 km

Zé, Balu és én indultunk neki a feldarabolhatatlan szakasznak Kékestető-Sirok között. Kocsival vittek fel minket a felső parkolóig, onnan a büfében kerestük az erőt az induláshoz. Megtaláltuk. A torony oldalában indult a lefele vezető út a még havas terepen. Sorolhatnám a csúcsokat, ahogy mint a hullámvasúton jöttek egymás után. Írhatnék a minden kilátópontról megcsodálható látványról. Ehelyett sorolom mi az ami megmaradt az emlékeimben.

A büfében a számla :), a havas csúszós ösvény az elején, terepfutó cipőben bokáig a hóban, a viccelődés a síléc hiányáról. A Sötét lápa nyereg utáni kilátópontonról feltűnő erdészeti útra, ahol a végtelen hosszúságúnak tűnő kitermelt és rakásba pakolt faanyagot láthattuk . A  pihenő Hármashatár erdészháznál. Szemben érkező terepfutó csapat, ahogy zúznak lefele ahol mi caplattunk felfele, nem is értettem hogy merik ezt a tempót bevállalni.  Az oldalazó ösvény, ahol a bokám azt mondta hangosan, elég ebből a folyamatos dőlésből. A kerítés mellet felmenő meredek sziklás ösvényre, a Zére ahogy mindig jött rendületlenül mögöttem, de szeretnék 56 évesen így szuszogni felfele :). Az utolsó meredek fel, és a gerinc ahonnan már Recskre láttunk le, az ereszkedés, a kiérkezés a családhoz egyedül, mert előrefutottam. Kimondani a családnak, én még futnék 4 km innen mert akkor összeér Siroknál a két szakasz. Ahogy hülyének néznek :).  A megcsináltam érzés a végén 24 km után. Szerintem büszkék voltunk magunkra.

2016.03.27. Kékestető-Sirok 19.7 km és még 4 km

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr2213134162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása