A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

RP-DDK 4-5., 6. túra. 2017.03.13-16. Köves-tető-Kismórágy, és Abaliget-Csebény

2017. október 09. - Fődíszpinty

img_20171001_114153_1.jpg

img_20171001_114210_1.jpg

img_20171001_114218_1.jpg

 

2017.03.13-16 hosszú hétköznapi hétvégét töltöttünk Pécsett. Szintén a feleségem munkája miatt. Nagyon kedves barátunk szállásán aludtunk. Hétfőn 13.-án hajnalban indultunk Dorogról, 7 kor már kiszálltam a kocsiból ott hol a 6-os utat keresztezi a kék.

1. túra 2017.03.13. 6-os út-Kismórágy

Búcsúzkodást követően elindultam akkor még tervek szerint Mórágyig. Könnyen lehetett futni egy bitumenes úton, kényelmes, szép, reggeli időben. Gyorsan eljutottam Apátvarasdig, ahol pecsételtem, és még mindig kényelmesen haladtam tovább. A jelzések jók, az út nem nehéz. Egy pihenőnél éppen reggeliző túratársakkal találkoztam. Váltottunk néhány mondatot, kiderült ők sátraznak egy hétig, és ha jól haladnak belecsapnak a alföldibe is. Irigyeltem őket :), Örültem a Bátaapáti kitérőnek a pecsét miatt, látszik a falun, hogy az atomtemető pénzét jó helyre adták. Innen egy szép emelkedő völgyben jutottam el Mórágy külső széléig ahol a falu helyett egy szép dombmászásra kanyarított a kék. Mindegy ha erre hát erre felértem a tetőre, és jött a jutalom:  vagy 3x keresztezte az utat egy szarvascsorda próbáltam lefilmezni őket. Hát nem sikerült. Sajnos egy még frissnek tűnő tetemet is láttam. Amikor leértem Mórágyra a főtéren érdeklődtem az ott lévőktől, van-e valami vadőr erre fele? Felhívták és elmesélték neki mit mondtam. Gondolom, majd ment begyűjteni. Leültem a kocsma elé a kávémmal és gondolkodtam. Vagy itt ücsörgök még majd két órát, vagy kényelmesen eljutok Kismórágyig, ahol ugyan erre a buszra felszállhatok. Kicsit fújtam még, oszt elindultam. A faluból kivezető út emelkedett kicsit, majd a dobtetőn összefutottam egy vadász zöldbe öltözött emberrel, kiderült ő a vadőr, elmagyaráztam hol találja a vadat. Megköszönte, hogy szóltam. Innen már nem volt sok az útig. Gondoltam, ha már úgy is a főúton sétálok kiteszem a kezem. a 2. autó egy kamion volt és meg is állt. Elvitt Bonyhádig, közben még mézet is vett, egyedül ott hagyott az autóban. Úgy látszik egy büdös turista is lehet bizalomgerjesztő :). A buszvéget egy kicsit keresgéltem de 20 perc múlva már Pécs felé haladtam a busszal.

2017.03.13. 6-os út-Kismórágy 24.6 km 3.45 perc

2. túra 2017.03.14. 6-os út-Köves-tető

Reggel korán a nejemet Pécsről meg autóztattam a kékiig. Indultam mint tegnap, mindjárt egy kerítés jött szemben, nagy nehezen kikerültem, majd egy nem számolt emelkedővel kezdtem. Pedig a térképen szerepelt :). innen egy nagy lejtőn értem le a Stein malomhoz, innen tudtam elkezdeni egy nagyobbat futni. Egészen Óbánya túlsó végéig, egy pecsételésnyi pihenővel. Gyönyörű kis ékszerdoboz ez a falu, és utána a patakvölgy felfele Kisújbányáig, egészen csodálatos volt egyedül szuszogva felfele a csendben, a patakcsobogás hangjával fűszerezve.

img_20170314_090731.jpg

img_20170314_091419.jpg

img_20170314_092147.jpg

Kisújbánya felett, a  kis vízszintes rész után,  ugyan az lefele még egyszer, bár itt már jelentősen fáradt voltam. Ilyen érdekes vízfolyásokat fotóztam a telómmal:

img_20170314_103421.jpg

img_20170314_103417.jpg

 

Volt egy zsombékos rész, ahol sok időt vesztettem, majd egy másik, ahol egy szemben érkező nyugdíjas bányász mutatta meg a patakot kikerülő hm. majd függőleges oldalt. Kiértem az országútra, ismét egy kis jelzés keresgélés után haladtam felfele Zobákpusztára. A pecsételés után, már nagyon éreztem szűkös lesz az idő a buszig. Hát Kövestetőig olyat mentem felfele, mint a gép, de hiába, a buszt kb 30 másodpercel késtem le, mivel nem állt meg, meg korábban is jött 2 percel, és nem is láthatott. Kicsit leültem pihenni mert remegett a lábam mint a kocsonya. Legyen újra stop. Lett egy rövid stoppom gyorsan Hosszúhetényig, majd egy angol emberke angol autójával vitt el Pécsre. Még a buszt is megelőztem. Sportos nap volt.

2017.03.14. 6-os út-Kövestető 19 km 2.52 perc

3. túra 2017.03.16. Abaliget vasútállomás-Szabás/Csebény/

1 nap pihenő után, már hazafelé indulva vitt el életem párja a vonathoz Szentlőrincre, hogy amíg ő dolgozik én mulathassak. Nem terveztem futást, viszont gyalogolva a maximumot ki akartam hozni magamból. Egy későbbi kéktúra szakasz miatt /ahol nagyon szűk az idő keret/ kellett megtudnom mennyivel lehet menni futás nélkül. Elindulva a vasúttól, ahogy letértem az útról egy kis kutyus próbált megkergetni felfele a dombon, de leráztam :). Nincsenek emlékeim nehéz szakaszokról, az út és a jelzések is rendben voltak Kis szerpentines emelkedő a minifaluig Felsőkövesdig. Onnan már nem volt sok, egy szép mező átvágásával jutottam le a kékről Csebénybe ahol 1 órát vártam a buszra. Na itt hiába stoppoltam. 1 db autó ment ki a faluból az is rendszám nélkül. Mindegy az asszonykám összeszedett Szentlászlón, és döngettünk hazafelé a gyerekekhez.

 2017.03.16. Abaliget vasútállomás-Szabás/Csebény/  21.6 km3.53 perc

Kilométerekben gazdag 3 túra volt. Szerettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr6812927661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása