A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

6. szakasz Balaton-felvidék Badacsonytördemic-Nagyvázsony 47.6 km

2017. szeptember 07. - Fődíszpinty

A szakaszt 4 részletben jártuk be a 2014-es nyári, valamint a 2014 -es őszi tábor részeként. Hosszas beszélgetések után szerintünk a következőképpen:

1. túra 2014.07.06. Káptalantóti-Badacsonytördemic

Reggel a káptalantóti-i Liliomkert piacon reggeliztünk, vásároltunk a napközbeni étkezésekre. Innen indultunk el a szakaszra. A szokásos bitumenes séta után értünk be a Gulács alatti erdőbe, ahol mint jó takarítónők, lepókhálóztuk az erdőt. Talán a Balu meg még valaki felment a hegytetőre megnézni a kilátást. Lefele a szőlőkön keresztül értünk le a műúthoz, azt keresztezve értünk  Badacsony aljába. Elindultunk felfelé, az erdő szélén a Köböl-kútnál  leültünk kajálni, majd egy sziklába vájt meredek ösvényen keresztül értünk fel a Kisfaludy kilátóhoz, ahol emlékezetes sapkavadászatot tartottunk, mivel a Donó sapija valahogy leesett a kilátóból és felakadt egy fára. Nagy nehezen ledobáltuk. Innen a megmaradt kaldera peremén jutottunk el a Bujdosók lépcsőjéhez amin lesétáltunk a Tördemicre. Emlékezetes volt, hogy a Kiss Zsófi lába remegett mire leért a több száz lépcsőfokon.

2014.07.06. Káptalantóti-Badacsonytördemic 11.6 km

2. túra 2014.10.25 Szentbékálla-Káptalantóti

Hát erről semmire nem emlékszem.

"Mesebeli gomba"

gomba.JPGAhogy nézegetem a térképet valószínűleg megnéztük a  kőtengert, volt egy lovarda ami mellett elmentünk, beértünk Mindszentkálla szélére, útba ejtettük a Csobánc várát ahova szerintem nem mindenki ment fel :). A végpont Káptalantóti volt. Ennyike.

Szentbékálla-Káptalantóti 12.1 km

3. túra 2014.10.24.Balatonhenye-Szentbékálla

Emlékezetes az útjelző tábla ahol is örömmel jelezhettük a gyerekeknek hogy Kütyüzhetnek. Itt valami kis tájegységet jelölt ez a név és nem a telefonokat.  Szintén homályos, de az Ötvös Károly kilátó képét nézve legalább felismerem, hogy jártunk ott.

2014.10.24. Balatonhenye-Szentbékálla 7.1 km

4. túra 2014.07.10 Nagyvázsony-Balatonhenye

Nagyvázsonyból indultunk, megnéztük a Szent Ilona templom maradványait, meg a Tálodi kolostor romjait.

talod.JPG Kiértünk az útra, itt kettéváltunk volt aki hazament,majd mi egy hosszú murvás úton értünk be a Csicsói erdészházhoz, és táborhoz ahol megpihentünk és ettünk.

csicsoi_pihenes.JPGBalatonhenye előtt valami kőfeldolgozó üzem szélén nézegettük a bazaltorgonákat.

Így pecsételtünk Balatonhenyén, várva az autókat.

4. túranap 2014.07.10 Nagyvázsony-Balatonhenye 14.6 km

A nyári tábor csapata Nagyvázsonyban.

Az őszi túra csapata a Töttöskáli templomromnál.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.