A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 10. túra 2018.09.20. Sükösd-Baja 20 km

2018. szeptember 22. - Fődíszpinty

Last minute lehetőség volt, ki nem hagyható. Mi sem szórakoztatóbb mint bepattanni egy autóba reggel 6-kor és délután 3-ra már haza is érni. Közte meg:

Felvettem a kapcsolatot a bajai Helyi Idegenvezetővel, segítőkész volt mint mindig. Bátaszéken vonatra szálltam, 20 perc és Baja.

bataszek.jpg

A vasútállomáson várt Lajos, meglepődve láttam, hogy ő is játszós ruhában van. Már kezdtem egy közös túrában reménykedni, de ő inkább a szarvasokat választotta. :). Jelezte, hogy erre nem jönne velem, mert eléggé ingerszegény túra a maga 15 km bitumenes gáttetejével. Mindenesetre részletesen elmesélte mikor,mire kell figyelni. Sükösdön elbúcsúztunk, ő ment szarvaslesőbe, én meg elindultam kocorászva. Kis bitumen után földútra váltott a terep, végre igazi síkság fák nélkül. Előírás szerint, ahogy Lajos kérte lefotóztam a Szent Anna kápolnát.

kapolna.jpg

Az Ósükösd előtti göröngyös gáti út nem volt kényelmes, de azért kocogni itt is tudtam. Szép a kulcsos ház, pecsét rendben.

osukosd.jpg

Egy rövid, fák között vezető átkötéssel és 1 db pókhálózással értem el a Duna gátját. Szép hosszú trappolás várt reám.

gat.jpg

Menetrend szerint voltam, de ez azt jelentette gyaloglás nem elég a busz eléréséhez muszáj volt futni, még ha lassan is. Szembe sütött a nap, melegedett az idő. Nézelődős, podcast hallgatós kellemes 1 óra jött. Közben megcsodáltam a Vajas foknál lévő  árvízvédelmi berendezéseket, és a gátőrházat. Nagyon szépen rendben tartott környék.

vedmu1.jpg

vedmu2.jpg

valamint láttam ahogy meszelik a km jelző oszlopokat. Erről GDPR miatt nincs kép.

A lenti képen látható egy speciális felszerelés, a csípőm vonala felett kicsivel, két oldalamon egy-egy szerény dudor. No ezt nem szabad otthon hagyni, ha az ember vízközelben túrázik. Hiszen bármikor jöhet egy hirtelen áradás, és ilyenkor elkél az önműködően üzembe lépő mobil úszógumi. :)

uszogumi.jpg

A Kurkó-tónál hagytam abba a futásnak álcázott kocogást, innen már csak 5 km maradt Bajáig, lehetett gyalogolni, de azt is szaporázva kellett. Gond nélkül pecsételtem a Tanya csárdánál, így két helyről is beszereztem a bajai pecsétet. Lajos telefonált, érdeklődött, hogy állok, kell e segítség. Örömmel jelezhettem vissza, hogy csíny letudva, busz elérve. Bátaszéken találkozva a fuvarommal indulás haza. Miért lenne unalmas az AK nem is értem :)

ido.png

sebesseg.png

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr3114253681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása