A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

2. szakasz Kemeneshát-Marcal -medence Sárvár-Sümeg 71.7 km

2017. augusztus 13. - Fődíszpinty

Ezt a szakaszt 4 nap alatt teljesítettük. Volt egy túra, ahol csak fiuk voltunk 2015 ben, valamint a 2016 őszi tábor részeként.

2015-ben Esztergomból indultunk, négyen  Zé, Arnold, Gergő és jómagam.

1. túra 2015.08.29. Gérce-Sárvár

Szállást Gércén foglaltunk a Mackólak házban. szuper volt. Első nap a Gérce-Sárvár szakasz volt tervezve. Szállásfoglalás, és a zsákok feltöltése :) után indultunk neki a szakasznak. Ugye most jönne, hogy merre mentünk, mit láttunk. Hát izé. Idézve kedvenc mondataink közül az idevágót, hamar irigylésre méltó állapotba kerültünk, mert muszáj volt könnyíteni a nehéz zsákokon. No a térképet megnézve beugrott, hogy ezen a napon volt a sitkei kápolnánál a koncert, és le volt zárva a terület. Hosszas könyörgésünkre a biztonsági őr beszélt a vezetőjével, és engedélyt kapott, hogy átkísérjen minket a lezárt területen. Így láthattuk a híres koncerthelyszín, de Balázs Fecóval nem találkoztunk. A túra végén az élményfürdőben pihentük ki a táv fáradalmait, valamint többször meglátogattuk a büfét. Zárás környékén elhagytuk a fürdőt taxit hívtunk és egy Nemzeti Trafikban feltankolva vártuk az járművünket. Ami meg is jelen egy kis talán Daewo Lanos képében, hát nehezen csukódott az ajtó :).

2015.08.29. Gérce-sárvár 12.1 km

2. túra 2015.08.30. Gérce-Hosszúpereszteg

Szerencsére este vigyáztunk magunkra, mert ma hosszú és meleg szakasz várt ránk. Gérce-Hosszúpereszteg.

Reggel buszra szálltunk elmentünk Hosszúperesztegre és onnan indultunk vissza Gércére. Mi is maradt meg ebből. Nyilván söröztünk boroztunk. Két szép találkozásunk volt, az egyik "durva" emelkedőn találkoztunk két sráccal éppen pihentek, megkínáltuk egymást beszélgettünk picit majd ők elmentek a saját tempójukban, mi meg mentünk ahogy szoktunk. Egy kerékpáros előzött volna meg minket gyorsan ha nem kínáljuk meg őt is, vele is elbeszélgettünk, majd búcsúzáskor mondta, hogy Káld első házánál vár minket. És tényleg a kedves feleségével vártak meg  frissen sütött rétessel ,sörrel borral. Nem siettünk sehova. :) Csodás élmény volt. Dedikáltunk nekik egy ajándék bort, és búcsút vettünk. Megkerestük a pecsételőhelyet a helyi Korona kocsmát. Éppen felújítás alatt volt bemenni nem tudtunk, de sört adtak és használhattuk a kerthelyiséget is. Ahol bent ült már a két srác a hegyről. Hangulatos ebéd volt :). Innen nagy nehezen elszakadva, mentünk tovább, emlékszem egy 5 km egyenes erdei útra, valamint ahogy beértünk értünk Gércére valami helyi fociünnep volt, ahol az első túrazáró sört megittuk. Este egyrészt vacsora, majd utána a helyi kocsmát boldogítottuk jelenlétünkkel, valamint csocsoztunk. A többiről nem beszélünk.

2015.08.30. Gérce-Hosszúpereszteg 24.7 km

3. túra 2015.08.31. Hosszúpereszteg-Szajki-erdészház

Már bepakolva elmentünk kocsival Hosszúperesztegre. Ott hagytuk a kocsit és elindultunk a szajki tavakhoz. Egy jó darab bitumenes rész után, be az erdőbe ,ahol emlékszem a rettentő pókhálókra amik a 6 méter széles nyiladékot keresztezték, hamar megutáltuk ezt a részt. Én kb. a felétől a szakasznak futni kezdtem, mert valakinek vissza kellett menni az autóhoz. Addig a többiek büféztek. Nekem így lett 6 km-el hosszabb az etap. Visszamentem értük az autóval és indultunk haza. Útközben megálltunk enni.. valahol? Emlékszik valaki, hogy hol? Valami városi fürdő terasza volt.

2015.08.31. Hosszúpereszteg-Szajki-erdészház 5.8 km

Hazaút fáradtan, de elégedetten. Csodás napok voltak.

4. túra 2016.10.29 Szajki-tavak -Sümeg

2016-os őszi túra része volt ez a nap.

Sümegen aludtunk, az Öreghegy hotelben, jó sokan voltunk. Becse család komplett, Arnold és Erzsi, Hohl család, Móni, Zé, és Kiszé, valamint a Hartyán család.

A Bandi őrült logisztikai tervével ment az autó itt hagy-ott hagy matek. Nem idézem fel mert minek. Szép hosszú szakaszt terveztünk erre a napra. Volt kiszálló pont is. De jó néhányan végigmentünk. Meglepetés volt, hogy a Hohl Zsófi milyen csodálatosan bírta velünk a távot, szerintem a szülei is nagyon büszkék voltak rá. Mikor már mindenből kifogytunk az úton, akkor a Bandi ledepózott egy üveg vésztartalék bort. Romboló a túra végén a nyílegyenes 6km bitumenen. Már sötét volt mire Sümegre értünk. Meg mire találtunk egy kocsmát.

2016.10.29. Szajki-tavak-Sümeg 28.9 km

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.