A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

9. szakasz Keleti Bakony Zirc-Bodajk/Csókakő vasútállomás/ 59.4 km

2017. szeptember 14. - Fődíszpinty

Hát igen, szerintem ennek a szakasznak egy jó részét 2013. októberi őszi tábor alatt jártuk be. Ekkor aludtunk Kisgyónon egy turistaházban, ami talán tavaly égett le. Mi csak katicás háznak hívtuk, mert a függönyök tele voltak katicákkal, amit marokszám hordtunk ki. A vacak szállás verseny egyik dobogósa volt a hely. Egy másik részét pedig, 2013. szeptemberben egy egynapos külön utazással.

Ahogy a képeket válogattam, és beszélgettünk, többször könnybe lábadt a szemünk. Három életvidám, és kedves barátunkkal már nem tudjuk megbeszélni, nem tudunk közösen emlékezni ezekre a napokra. Egy szörnyű időszakban szinte 1 éven belül vesztettük el őket. Legyen itt a képük:

Kinga /középen kékben, hahotázva mint mindig/

Évi /középen barnán, mosolyogva mint mindig/

Gabi /lilában, mosolyogva mint mindig/

Mindig emlékezni fogunk rájuk :(

1. túra 2013.10.27. Zirc-Jásd

Ismét hézagosak az emlékek, de emlékszem a Zircről kivezető gyaloglásra Nagyesztergárig,utána megnéztük a Római-fürdőt a Gaja pataknál,

majd emlékszem /a fénykép miatt/ a Szentkútra Jásd előtt.

Útközben találkoztunk egy családdal nagypapa/fiú/unoka.A jásdi kocsmában vártuk őket sörrel, jót beszélgettünk.

Még a füzetemet is dedikáltattam velük:

2013.október.27. Zirc-Jásd 16.3 km

2. túra 2013.október.26. Kisgyón-Jásd

A teljes csapat a legkisebb gyerekekkel indult el Jásdra. Bátor vállalás volt, de reménykedtünk, hogy 4-5 évesek kibírnak 10 km körül. Indulás után egy risz-rosz bitumenes út, majd az következett az első hosszú megálló az ammonitesz megszemlélése, valamint talán geoládázás.

A töpörtyűk miatt gyakran megálltunk pihenni, nézelődni.

Pecsételtünk a barlangászháznál, megpihentünk Tésen a büfében.

Majd átgyalogoltunk Jásdra. Ahol a jól megérdemelt jutalom jégkrémet ehették meg a gyerekek.

A vége felé emlékszem a Zétény fiam /középen/ már csak úgy jött, hogy a híres Becse-csemege golyókat elneveztem szupererő golyóknak, és azt adogattam  neki. Volt ahol még futott is :). A túra után hazafelé megnéztük a tési szélmalmokat.

2013.október. 26. Kisgyón-Jásd 10.6 km

3. túra 2013. október .28. Kisgyón-Fehérvárcsurgó /igazából Kincsesbánya :)/

Szintén a szállásról indultunk, most kicsik nélkül. A kocsikat a Becsali vendéglőnél Kincsesbányán depóztuk le. Balu barátom nélkül sosem tudtam volna rájönni. Emlékszem a Burok völgy feletti tekergő ösvényre, a bakonykúti Remete szoborra.

A víztárázó, és a környéke is érdekes volt.

2013.október.28. Kisgyón-Fehérvárcsurgó 22.6 km

4. túra 2013.09.29. Csókakó-Fehérvárcsurgó /igazából Kincsesbánya :)/

Kedvenc buszunkal, az Ary-Air Transitjával egy szép hajnali órán elindultunk Dorogról Csókakőre, majd onnan tettük meg a szakasz eme részét Csurgóig. A hazaút törölt minden emléket, mert nagyon sok folyadékot kellett pótolni. Minden italon és ételen testvériesen elosztoztunk, felezzük el még a pici darabokat is, alapon. Így ettünk egy tábla csokit kb fél órán keresztül. Sosem felejtjük el.

2013.09.29.Csókakő-Fehérvárcsurgó 9.7 Km

Az őszi tábor végén hazafelé megnéztük  Csókakői várat, és a különleges apátságot, és őrzőjét Vértesszentkereszten.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.