A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 4-5. túra 2018.04.16-17. Szekszárd-Baja 45.2 Km +Csernus Gábor

2018. április 19. - Fődíszpinty

Megint igénybe véve a Barbara Tours szolgáltatását szervezetem meg magamnak, magunknak /meg a Gulyás Lajosnak/ két éjszakás 3 napos csavargást. /Bocs Drága, tudom te dolgoztál közben :)/

Első nap Bajára érkeztünk ahol a HI kollégám Gulyás Lajos vezetett körbe minket. Mint a facen írtam:

"Mindenkit levadászok egyesével . A második a sorból. Ő ott Lajos Gulyás a heyjoe.hu-ról a Helyi Idegenvezető, Baján velem. Olyan idegenvezetést tartott nekünk a párommal hogy az csak na. Köszönöm."

Majd elrohantunk Szálkára a Horog vendéglőbe ahol igazán finomat ettünk. Utána pihi a szálláson. Reggel a kedvesem bevitt Bonyhádra/ő meg ment dógozni Szigetvárra/. Innen busz Szekszárdra és végre AK.

1.túra 2018.04.16.Szekszárd-Keselyűs 20.57 km

Leszálltam a buszról, majd megtettem azt amit a DDK-n elfelejtettem, fotó a kopjafával.

enmegkopjafa.jpgUccu neki kocogva az AK. Az eleje a városon keresztül, majd kiérve innen, a Csörge tónál kis jelzéskeresgélés semmiség. Utána a Sárközi összekötő csatorna hívogató gátján földúton haladtam egészen a Sióig. Itt ráfordúltam annak a gátjára. Szép hosszú egyenes gát volt. Oda a hátam mögé, jó messzire megyek. Szólt a fülembe a leendő koncertünk zenei anyaga, teltek a kilométerek.

enmeggat.jpgHogy tevékenység látszatát keltsem, Az M6 hídja alulról:

m6_alulrol.jpgElérve Bárányfokot élénk pecsétkeresgélésbe kezdtem. Meglett. Valamikor biztos érdemes volt megnézni a József főherceg pavilont, de most fotózni sem volt kedvem mert nem szép. De a tábla informatív.

pavilon.jpgMost gaztenger, és a romlás virágai vártak itt.

Innentől Keselyűs előtti 2 km-ig végre egy kis hűs erdő, néha csepegő esővel. A tanösvény minden tábláját elolvastam. Valahogy nem esett jól a kocogás sem, meg a gyaloglás sem. Kiértem a gátra, már alig vártam, hogy elérjem a pecsételő pontot. Pont arra gondoltam, ha van buszmegálló akkor megvárok valami buszt. Estleg ha jár erre, mert menetrendet nem néztem hiszen a terv szerint Pörbölyig mentem vóna. Persze jót röhögtem magamban, mondom amilyen szerencsém van biztos az orrom előtt megy el a busz. Nem így lett. Éppen ki tudtam lépni elé és megállítottam. Ha még kettőt fotózok útközben akkor lekéstem volna. A sors visszaadta a DDK 20 másodpercel lekésett buszát. Tudni kell elengedni ha nem megy jól valami. Itt most ez esett jól. Szekszárdig jót beszélgettem a sofőrrel. Neki is kéne futni, de olyan nehéz elkezdeni..pedig a ruha ki van készítve hetek óta. De majd most :), hogy látott engem :) :).

Így ez lett a vége:

ak2.png

Gyors átszállás, és már Mecseknádasdon voltam. Véget ért a móka mára.

2. túra 2018.04.17. Baja-Keselyűs 27.4 km

Este hosszan gondolkoztam hogy is legyen, a párom se várjon, de én is haladjak. Segíts Lajos. Segített. Tömeg közlekedtem Bajáig, ott várt a segítségem és a vasútállomásról kifuvarozott a kezdőpontra. Ott folytatta az idegenvezetést amíg el nem váltunk a híd lábánál. Aktuális:

kiraly_1.jpg

A Türr István híd alja.

turr_hid.jpgA Duna völgyi főcsatorna torkolata:

torkolat_1.jpgA Duna:

duna.jpgInnen az eleje a Kiránduló erdőben szép, és szarvasokban gazdag volt Pörbölyig. Onnan a a kisvasút Nyárilegelő megállójánál a szürreális találkozás egy éppen vízitúrázó kéktúrázóval:

http://diszpintyekakeken.blog.hu/2018/04/17/harmadik_tipusu_talalkozasok_a_keken

Szép volt a Gemeci erdő, de jött a gát meglepetésemre bitumennel borítva, és meglehetőst sok autóval. Pecsét frissítés a Lankóczi gátőrháznál. Haladtam tovább, ez tényleg nem inger gazdag rész. Jött a telefon, kedvesem végzett Pécsett találkozás 1-kor Keselyűsnél. Innen elengedtem a futás csak szaporán gyalogoltam. Ífy futottam össze egy 4 fős csapattal, akik a megyémből jöttek és pont ma kezdték meg az AK-t. Lásd fennt. Nahát!

Keselyűsnél ahogy leléptem az útra, abban a pillanatban ért oda kedvesem a kocsival. Jó hely ez a Keselyűs.

Érdekes találkozásokban gazdag nap volt. És most ellentétben a tegnappal, még lett volna kedvem menni. Nahát.

ak_3.png

3. túra 2018.04.17. ráadás Dorog-Csernus Gábor-Dorog. 4.8 km

Hazafele a kocsiban olvasgatva látom Gábor hozzászólását egy bejegyzésemhez,/Ha valaki nem ismerné 10xOKT, meg egyebek/ Dorog környékén van. Csak ráírok hátha. És igen válaszol!!! Megbeszélünk egy találkozót, szembe túrázom vele. Nem érti hogy lehetek az AK-n és otthon is  egyszerre. Hát pedig egyszerű, csak akarni kell :).  2 óras autózás felér egy jó pihenéssel. Kipattanok fitten az autóból és learatom életem párja hülye vagy fiam tekintetét, és uccu neki a Gete lábának. és igen jön, már látom.

gabor2_1.jpgInnen erős tempóban gyalogolunk, próbálok levegőt venni és beszélni egyszerre. Jó érzés amikor látom a szemében a "te se vagy normális" kifejezést. Mondjuk hangot is ad neki :), amikor elmesélem hogy kerülök ide.

A felségét Brigit is megismerhettem, ő meg ultrafutó. Ő volt az első ilyen ember élőben a szemem előtt :). Beültünk egy cukrászdába, kávéztunk beszélgettünk hármasban egy kicsit. Nem tudok annyi mosoly jelet tenni amennyi az arcomon volt. 

gabor_1.jpgMég ezt tettem rá erre a napra:

csernus.png

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr6213849712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása