A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

OKT 2.0 2.-3. túra Garábi nyereg-Mátraverebély 20.9 km 2018.04.06-07

2018. április 08. - Fődíszpinty

A Gergő túra és zenésztársam szervezett 2 éjszakás kiruccanást Sámsonházára, mivel a Zéténynek még kell gyűjteni a távokat, feleségem Barbara, Zéti és én is útra keltünk.

1. Túra 2018.04.06. Garábi nyereg-Sámsonháza 10.18 km

Pénteken 4-re jöttek értem a melóhoz, onnan indultunk. Két balesetet is megcsíptünk, így 18.24 kor indult a track meg mi a gyermekkel a Garábi nyereg emelkedőjén a kb. 10 kilométernek. Naná, hogy egy érdekes  éjszakába nyúló túrát terveztem, had éljen a gyerök.

Hamar felértünk a toronyhoz:

zeti-torony.jpg

Majd elkezdett lemenni a nap és megfestette a tájat:

szines_domboldal.jpg

Erre azt hittük, maradék leveleket látunk,de ez is fényfestés volt:

zeti-szinesdomb.jpg

Megtanítottam indán Tarzant játszani:

zeti-tarzan.jpg

 

Tök normális tempóban toltuk végig a távot, bár volt kiszálló pont, nem kellett igénybe venni.

Ahogy besötétedett elővettük a lámpákat, és fennakadás nélkül faltuk a métereket tovább. Amikor a sötétben a videó játékból kezdte mesélni a rémeket, nem voltam boldog, félős vagyok. De ő nem. Kicsit tartottam a sötétben a kóbór kutyáktól, de nem lett gond.

Ahogy terveztem, 9-re leértünk Sámsonházához, ahol örültünk:

orom.jpg

Ilyen jót jött a 10 éves:

adat.png

 

 

2. túra Sámsonháza-Mátraverebély 2018.04.07. 11.18 km

Reggel a teljes csapat /kivéve a Zé aki piheni az Okt befejezését, valamint az Arnold akit ő vitt fel Mátraházára, ő onnan tervezett túrázni/ indult el az erre a napra tervezett szakasznak. Kicsit értetlenkedtem az előző bejáráshoz képest beiktatott vargabetű miatt, de később megértettem miért kellett. Gond nélkül haladtunk annak ellenére, hogy két hat éves, és egy 8 éves is volt velünk. /Becse Beni, Berni, és Barnabás/ A Zéti már tapasztalt túrázó, így ő ment elől, mögötte meg a csibék, Molly kutya meg a végén a Nagyi:

turavezeto.jpg

 Megvan a díszpintyek utánpótlása, meg a fődíszpintyé is :)

A túra első igazán magas pontján egy kis labdázás, majd a labda után rohanás a lejtőn csalt röhögést az arcunkra. Itt egy kis térképismeret óra amit a Gergő tartott a fiainak:

terkep.jpg

A hamburgeres táblán felfedezte éles szemű, és kritikus feleségem, hogy nem konzekvens a tizedesvessző használata. Vagy a szint 39948,74 m vagy a 412,139  kCal nem oké.

 

tizedesvesszo.jpg

Ahogy bekanyarodtunk a Szent források szurdokába/ én hívom így, nem tudom a nevét/ egy emlékhelynek látszó helyet vettünk észre:

emlekhely.jpg

Itt találkoztunk egy kékezővel. Pár mondat váltása után kiderült ismer a heyjoe.hu Helyi idegenvezetők oldaláról. Ő az első olyan túratárs akivel találkoztam, és látta az oldalt. Hurrá.

Szentkúton mókust láttunk, pihentünk, és a Becse család úgy döntött kibírják a picik is a maradékot. Az eleje egy kicsit szuszogós volt, de aztán nem volt gond.  Mi az hogy, a Berni volt a túravezető a Verebély feletti oldalban:

beni.jpg

Verebélyen néhányan kiszálltak, de a két  6 éves, a Nagyi,  Molly, Gergő, valamint a Zéti és én én elmentünk az állomásig pecsételni.

Így a lenti statisztikát alkottuk meg:

stat_1.png

 

Utóirat:

A túra után egy jó korai vacsora az Alsótoldi Told Gold fogadóban. Mellesleg ;). / Ezt csak az ottlévők értik/.

Utána, mint a régi szép időkben:

ateles.jpeg

Látszik az átélés mi? Meg a bor is. Még az Arnold elé elmentünk, aki 35 km gyalogolt Mátraházáról, vittünk gyógysört. Örült neki. Hazafele a 3-as úton ráleltünk egy kilátóra, ahonnan a visontai fejtést meg lehetett tekinteni:

banya.jpg

Szép hétvége volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr8013757330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása