A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

RP-DDK 11. túra 2018.03.11. Mesztegnyő-Somogysimonyi 23.4 km

2018. március 17. - Fődíszpinty

A számomra emlékezetes 3+1 napos DDK és AK csavargásom első túranapja volt a jelzett szakasz. Érintőlegesen már a http://diszpintyekakeken.blog.hu/2018/03/11/helyi_idegenvezetok_talalkozasa  találkozós bejegyzésben írtam róla.

1.nap

Reggel a nagy fiam felvitt a vonathoz a Délibe és ezzel megkezdődött a 4 túranapos kalandom. Fehérváron felszállt Balázs barátom, innen együtt utaztunk tovább. Szép volt a jeges Balaton part.

Marcaliban szállt fel Gábor és kedves cimborája Atilla. A találkozásból blogbejegyzés született. Együtt indultunk el a tervezett Mesztegnyő-Zalakomár szakaszra. Ők előre tervezetten Nagyszakácsiig kísértek el minket.Nem mesélem el Gábor miket tud és mennyit a környékéről keressétek meg :) . Nektek is biztos elmeséli. de azért egy két szemelvény :).

Ez a Miseút Mesztegnyő után, pont olyan mint amilyennek látszik.

Gábor előad:

A fenti kép az nem egy horgásztó, hanem belvíz.

Beszélgetés közben jól teltek a kilométerek. Érdemes volt felmászni a kereszthez, érdekes a felirat.

Itt volt lehetőségünk pihenni:

Nagyszakácsi előtt olyan jól beszélgettünk, hogy még a kék jelzést is elfelejtettük nézegetni.Nem gond, minden túrán el kell tévedni egyszer. Jelzem, hogy szakszerűen korrigáltuk az eltévedést.

Szakácsiban elbúcsúztunk kísérőinktől. Innen ketten mentünk tovább. A patakátkelésnél egy rozoga híd megtréfált, beszakadt a deszka a jobb lábam alatt. Térdig merültem az iszapos vízbe.Szerencsére nagy bajom azon kívül,hogy eláztam nem lett. Pedig ahogy meglovagoltam a gerendát, hát a családi ékszerek is veszélyben voltak. Beértünk Kisvidre, itt nem igazán értettem miért kellett a pecsétet 300 méterre elvinni a jelzéstől. Biztos van rá magyarázat.

Mint ahogy arra is,hogy a Nemesvidit miért kellett a bezárt kerítésen belülre tenni. Itt már lassult a tempó, szegény Balázs lába nem bírta a bakancsot. Ahogy kiértünk Nemesvidből le is vette és tangapapucsra váltott. Reméltem, hogy stoppal elérjük a vonatunkat Zalakomárban, feladva ezzel a mai terveinket. Somogysimonyiig kellett csoszognia, miközben stoppoltam,de nem vettek fel. Már éppen a taxit szerveztem, amikor egy kisbusz visszafordult értünk. Öten ültek az autóban de a csomagtartóban a földön elvittek minket Zalakomárba. Kiderült közben, hogy a négy roma srác a főnökkel Szekszárdról jöttek, ott dolgoznak egy hétig. Másnap hajnalban indulnak vissza. Külön becsülendő, hogy kevés idejükből szántak ránk is. Nagykanizsán önszorgalomból várt minket a taxis, így gyorsan a Herkules Panzióba jutottunk. Fuvar közben megbeszéltük, másnap hétfőn 6-ra jön értünk. Gyors fürdés, vacsora és negyed 9 kor már aludtunk.

Statisztika:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.