A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

Évek a kéken

AK 1. túra 2018.01.22. Vekeri-tó - Halápi csárda 17.5 km

2018. január 22. - Fődíszpinty

Reggel 5:30-kor indultunk kedvesemmel Dorogról, Ő dolgozni, én pedig túrázni, ahogy mi szoktuk :). Fél 8 körül értünk a kempinghez mely zárva volt, pecsétet nem leltem, semmi gond visszamentünk picit a csónakházhoz ahol elhelyeztem az AK első pecsétjét a füzetemben. Egy gyors búcsúzás után Ő el, én pedig megkerestem a kéket. Meglett. Lefotóztam az első jelzésemet,

ak_1.jpg

majd vettem egy nagy levegőt és elindultam. 10 lépésnyi futás után gondoltam érdemes megnézni a telót, jó-e az irány. Őőőőő....

Megfordultam és elolvastam a táblákat /kivételesen legalább az irányt jól mutatták/, majd a megfelelő irányba fordultam és vettem egy nagy levegőt / ismét/ és elindultam.

ak2.jpg

Bal oldalon a töltésen kezdtem el kocogni. A nap sütött, én dúdolgattam amit a fülesem halkan zenélt, /Hobótól a By by Jonny../ jó vót na. Az út a töltésen még csak havas, de később, ahol letaposták a kocsik, inkább kissé jeges volt, így nem lehetett sietni. Bánknál megörökítettem egy utcanév táblát, majd ismét rossz irányt vettem fel pár lépésnyit. 

ak4.jpg

innen a kertek alatt kezdve, majd a töltésen haladva értem a Panoráma út közelébe. Itt találkoztam 2 komával, akiktől már csak az illendőség miatt is kértem egy kis útba igazítás. Megbeszéltük honnan hová megyek, aztán az út mellett a susnyásban végigszenvedtem az hídig az utat. /Most nézem a füzetben, hogy mehettem volna bitumenen is :)/ Innentől jó darabon alaposan letaposott, jeges út volt, már kissé fáradtan vettem az akadályt. 

ak_3.jpg

Lassuló tempóban ért kedvesem telefonja: elindult értem. Próbáltam én sietni így 12 km körül, de az út jeges volt, jöttek a dombok fel és le, persze erővel még bírtam volna /hi-hi/ csak hát a körülmények. Lassan azért odaértem a Fráter tanya elágazásához ahol megbeszéltük, hogy ez a kb. 1.5 km még belefér. Így sietve elindultam, annyira siettem, hogy nem figyeltem, hogy a kék nem rögtön ér ki a 48-as útra, így ide vissza kell jönnöm, hogy ortodox módon is teljesítettnek tekintsem ezt a 200 méter /köszi Mészáros András/. A csárdánál pecsét, és irány haza, 3-ra már itthon is voltunk.

Ez a túra volt az ajándék magamnak a 48. szülinapomra.

Az első tapasztalatok:

Így 0 fok körül elég a téli futónadrág, meg fenn 3 réteg ruha. Az utak jók voltak, a hó kicsit, a jég jobban akadályozott. De belefért. Nem gondoltam, hogy ilyen sok az erdős rész. Kicsit fura, hogy a bélyegzők / A Vekeri és a bánki nem a kéken vannak. A táj szép így havasan mindig, mindenhol. Máris megszerettem az alföldi kéket.

A jegyzőkönyv kedvéért:

trek.png

adatok.png

A bejegyzés trackback címe:

https://diszpintyekakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr7813580121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása