A Kékkör bejárásának története

Évek a kéken

26. szakasz Zemplén Boldogkőváralja- Nagy-Nyugodó-nyereg 54.5 km

2017. december 20. - Fődíszpinty

A szakaszt a 2017 es  és a 2013 as nyári táborok alatt jártuk be. Mind a két tábor érdekes volt mert össze-vissza érkeztek és távoztak emberek, egyik sem volt egyszerű :)

1. túra 2017.07.23. Regéc-Boldogkőváralja 17.6 km

A teljes nyári táborozó csapattal átmentünk Regécre, természetesen az előző napi pecsételési pontról indulva együtt felmentünk a várhoz, közben megálltunk kávézni a faluban lévő látogatóközpontban. A vár alatt ketté váltunk, Balu, Gergő és én nekiindultunk a Gibártig tartó szakasznak. A vártól jó tempóban haladtunk, mert lefele ment az út, kiérve a mezőre visszafényképeztem a várra.

Innen gyorsan beértünk Mogyoróskára, onnan  egy szép hosszú szakasz egyben Arkáig, a patakvölgyben. Arka gyönyörű kis falu, nagyon tetszett. A beérkezésnél érdekes volt a temető és a szabadtéri színpad egymás mellett.

A falu közvilágítása:

Kifele a hosszú bitumen a völgyben sem volt csúnya. És már meg is érkeztünk Boldogkőváraljára. A falu érdekes volt, szegénység az elején, mosógép a kertben zakatol. A vár alatti rész kifele már jobb. Nagyon örültünk az éppen kinyitó kocsmának. itt végeztünk a szakasszal, de mentünk tovább...ahogy olvasható volt.

Este meglátogattuk a Götz pincészetet, a híres pincefaluban.

2017.07.23. Regéc-Boldogkőváralja 17.6 km

2. túra 2017.07.22. Regéc Makkoshotyka 25.2 km

Nagyobb csapattal reggel átkeltünk Regécre. Innen indultunk ennek a hosszú megközölhetetlen szakasznak.

A Pengő-kői kilátóponton ettünk, és csak mentünk és mentünk. Az István-kúti vadászház pecsét párosa, mint nagypapa és unoka:

Volt egy rész ahol folyamatosan bögölytámadásnak voltunk kitéve, itt a Hohl Zsófival siettünk elől komoly tempóban. Az Eszkála erdészháznál felmásztunk pecsételni, előtte lett volna lehetőség kiszállni, de megbeszéltük, kibírjuk a gyerekekkel együtt. Lassan csak beértünk Makkoshotykára. Nagyon vártuk már a végét.

2017.07.22. Regéc Makkoshotyka 25.2 km

3. túra 2017.07.21. Makkoshottyka-Nagy Nyugodó-Nyereg 11.7 km

A 2017-es tábor első napja volt. Reggel külön autókkal indultunk, én kiszálltam az M3-M35 kereszteződés előtt a benzinkútnál az autóból /idáig én vezettem, kímélve a nejem :), mert ő még dolgozni ment Szoboszlóra/, itt vártam meg a többieket / Erzsi, Arnold, Gergő/. Összeszedtek, innen együtt mentünk. Szerencsen megvártuk míg kinyit a cipőbolt, mert az Erzsi otthon hagyta a bakancsát. Kipakoltunk a szálláson Sárospatakon, majd átmentünk autóval Makkoshotykára, és végre indultunk. Molly kutyával együtt.

Lehet túl nagy tempót mentünk az elején, ez később megbosszulta magát. Cirkáló tanyánál pecsételés, és becsületkasszás mézvásárlás. Volt egy patak átkelés, és utána egy érdekes fa aminek az odvában egy sikló lakott.

Az emelkedő tetején Bányi nyereg előtt az Erzsi elkészült az erejével, ráadásul hívták is őt meló ügyben,(így legalább Ő az első kéktúrázó aki alkalmi munkavállalókat jelentett be kéktúrázás közben :) ). Megszerveztük a fáradtak kimentését a Barbara segítségével Bányi-nyeregtől, mi ketten Gergővel téptünk tovább. Nagy-Nyugodó nyeregig jól haladtunk, majd utána Borz nyeregnél annyira hívogatott az egyenesen előre helyett, hogy úgy elhagytuk a jelzést mint a pinty. Hiába a jó beszélgetés közben nem figyeltünk. Mire észrevettük,már jól lejöttünk,így egy később elfogyó utat néztünk ki visszatérni a kékre, ennek a vége a susnyásba veszett. Nem baj így lett érdekes a túra. Ennek folyománya lett egy érdekes futás, amit majd a következő szakasz leírásánál olvashattok. Csak leértünk a Gergő által keresett pontra  Bányi-nyereg alatt, a Vörösköi vendégháznál. Itt fejeztük be. Még váltottunk pár szót egy kedves családdal akik pecsételés nélkül kéktúráznak. Pár perc és jött értünk a Barbara,

2017.07.21. Makkoshottyka-Nagy Nyugodó-Nyereg 11.7 km (valójában 16.3 km a régi pecsételő pontig)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.